با رای نمایندگان؛

عدم رسیدگی به تخلفات در روند انتخابات جرم شناخته شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند هرگونه عدم رسیدگی به تخلفات انتخاباتی توسط فرماندار، هیات نظارت یا مرجع قضائی جرم شناخته شود.
کد خبر: ۳۳۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ - 12March 2019

عدم رسیدگی به تخلفات در روند انتخابات جرم شناخته شدبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، وکلای خانه ملت در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ اسفند) مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ماده ۶۷ این قانون را به شرح زیر اصلاح کردند:

کلیه اعضای شعب ثبتنام و اخذ رأی و مجریان و ناظران و هیئت‌های اجرایی و نظارت، موظفند در صورت اطلاع از ارتکاب هر یک از جرایم موضوع این قانون، مورد را به نماینده فرماندار یا هیئت نظارت مربوطه و مراجع قضائی ذیصلاح اطلاع دهند. موضوع باید بلافاصله توسط دادستان حوزه مربوطه رسیدگی شود.

عدم انجام این تکلیف از سوی اشخاص فوق جرم است و مرتکب به مجازات حبس یا جزای نقدی و محرومیت از حقوق اجتماعی درجه 6 قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

طبق تبصره این ماده مقرر شد چنانچه وقوع این جرایم موجب گردد جریان انتخابات در یک یا چند شعبه ثبت نام و اخذ رأی از مسیر قانونی خود خارج شود و در نتیجه کلی انتخابات مؤثر باشد، مراتب توسط هیئت مرکزی نظارت به شورای نگهبان اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها