آیت‌الله جنتی در خطبه‌های اول نماز جمعه:

تفکر بسیجی باید در تمامی دستگاه‌های نظام همه‌گیر شود/ عوامل مرتبط با فتنه نباید پُست بگیرند

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز نباید مهره‌های فتنه‌گر را در پست‌های مهم نظام ببینیم، چراکه مسئله‌ای که امروز به آن نیازمندیم احیا و ترویج تفکر بسیجی در تمامی دستگاه‌های دولتی و به‌خصوص در دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها است.
کد خبر: ۳۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰ - 21November 2014

تفکر بسیجی باید در تمامی دستگاه‌های نظام همه‌گیر شود/ عوامل مرتبط با فتنه نباید پُست بگیرند

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز ضمن تشکر از موضعگیریهای اخیر مجلس شورای اسلامی گفت: من از مجلس به خاطر اینکه استقلال خود را در برابر وزرای پیشنهادی علوم حفظ کرد تشکر میکنم؛ زیرا افراد معرفی شده، به نوعی با فتنهگران در ارتباط بودند.

وی همچنین خطاب به مسئولین دولت گفت: اگر این افرادی که انتخاب میکنید زائیده تفکر شماست که من میخواهم تفکر خود را و اگر بهواسطه مشاورین شما انتخاب و به مجلس معرفی میشوند که از همین تریبون از شما میخواهم مشاورین خود را تغییر دهید.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز نباید مهرههای فتنهگر را در پستهای مهم نظام ببینیم، چراکه مسئلهای که امروز به آن نیازمندیم احیا و ترویج تفکر بسیجی در تمامی دستگاههای دولتی و بهخصوص در دانشگاهها و وزارتخانهها است.

آیتالله جنتی ادامه داد: انقلاب اسلامی که بهواسطه خون شهدا، مشقتها و محرومیتها بنا شده و برای تحقق حاکیمت خدا، تحقق عدالت، امنیت و معنویت به منصه ظهور رسیده است، امروز برای ادامه راه خود نیازمند تقوا و حرکت در خط امام(ره) است.

وی با تاکید بر اهمیت عمل به وصایای حضرت امام(ره) گفت: ایشان میفرمایند "رئیس جمهور و وکلای مجلس باید از طبقهای باشند که درد محرومین جامعه را کشیده باشند و نه از طبقه سرمایهداران"؛ پس چرا امروز باید افراد ثروتمند پستهای حساس و مناصب مهم را بهدست گیرند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به آنچه که امروز در عرصه زندگی برای انسان محقق میشود، گفت: هر عملی که از انسان محقق میشود دارای آثار و عواقبی برای انسان است.

وی با بیان اینکه انسان در برابر گناهان خود مصونیت ندارد، تاکید کرد: طبق آیههای قرآن که خداوند در آن میفرماید ما قومهای ثمود، نوح، عاد و لوط را مورد عذاب قرار دادیم، بیانگر همین مسئله است؛ زیرا خداوند با هیچکس عقد اخوت نبسته است.

آیتالله جنتی در پایان خطبه اول با بیان اینکه متاسفانه وضعیت امروز ما به جهت کوتاهی از دستورات الهی وضعیت رضایتبخشی نیست، ادامه داد: من نگرانم که مبادا خداوند متعال ما را بهواسطه گناهانی چون رشوهخواری، رباخواری، فساد اداری، شیوع طلاق و پذیرش فرهنگ غربی مورد عذاب قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها