معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد؛

خسارت سیل اخیر به ۶۷ واحد بهداشتی در مازندران

«محسن اعرابی» از خسارت ۲۰ درصدی سیل اخیر به ۶۷ واحد بهداشتی در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۴۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ - 25April 2019

خسارت سیل اخیر به 67 واحد بهداشتی در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «محسن اعرابی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، شعار امسال این هفته را «مراقبت‌های بهداشتی اولیه راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» برشمرد و اظهار داشت: از اول تا 7 اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت تعیین شده است.

وی از خسارت 20 درصدی سیل اخیر به 67 واحد بهداشتی در استان خبر داد و اقدامات این معاونت را خدمات در حوزه سلامت روان، کلرزنی، جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار، نظارت بر مواد غذایی، نظارت بر امحای لاشه‌های حیوانات و... عنوان کرد.

این مسئول از انجام 2 هزار و 700 مورد کلرسنجی از ابتدای سیل در روستاها و شهرستان سیمرغ خبر داد و با اشاره به 320 نمونه میکروبی در این مناطق گفت: تعداد نمونه آلوده را چهار مورد عنوان کرد و افزود: 500 تا 600 نفر نیز به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی مبتلا به بیماری اسهالی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: با آموزش‌های بهداشت فردی که توسط همکاران خانه‌های بهداشت به مردم مناطق سیل‌زده داده شد، طی دو روز این بیماری کاهش پیدا کرد.

این مسئول ضمن ارائه گزارشی از اقدامات بهداشتی به بیماری‌ هاری و دیابت و فشار خون اشاره کرد و با بیان اینکه در سال گذشته 10 هزار واکسن هاری انجام شد 70 درصد گزیدگی‌ها را توسط سگ‌های صاحب‌دار است دانست و افزود: مسئولیت جمع آوری سگ‌های ولگرد برعهده شهرداری و بخشداری‌ها است.

وی با عنوان اینکه استان مازندران در شناسایی دیابت و فشارخون رتبه نخست را دارد، از شناسایی70 درصد دیابتی و فشار خون بالا در استان خبر داد و با بیان اینکه 10 تا 12 درصد افراد بالای 30 سال دیابتی بوده و 500 هزار نفر در استان پیش دیابتی هستند، گفت: با توجه به مشخص شدن قند خون بین 100 تا 126 پیش دیابتی، اگر تغییر سبک زندگی و مداخلات درمانی صورت نگیرد در آینده به دیابت مبتلا می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار