عصر امروز؛

پیکر آیت‌الله محقق کابلی در قم تشییع شد

مراسم تشییع پیکر پاک آیت‌الله شیخ قربانعلی محقق کابلی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ - 13June 2019

پیکر آیت‌الله محقق کابلی در قم تشییع شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، پیکر پاک عالم وارسته آیت‌الله شیخ قربانعلی محقق کابلی عصر امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان به ویژه اتباع افغانستانی از مسجد مقدس امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تشییع شد.

در این مراسم اقشار مختلف مردم، سفیر کشور افغانستان، اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در کنار دیگر مسئولان استانی حضور داشتند.

پیکر این عالم ربانی بعد از اقامه نماز در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) آرام گرفت.

به گزارش دفاع‎پرس، آیت‌الله حاج شیخ قربانعلی محقق کابلی از اساتید و مراجع تقلید حوزه‌های علمیه بود که در طول سال‌های متمادی حضور در نجف اشرف از محضر اساتید نامی و برجسته آن حوزه علمیه همچون امام خمینی (ره)، حضرات آیات سید عبدالعلی سبزواری، شیخ کاظم تبریزی، سید عبدالحسین رشتی، شیخ محمدتقی آل‌رازی، شیخ صدرا بادکوبه‌ای، شیخ عباس قوچانی، سیدحسین حمامی، شیخ حسین حلی، سیدابوالقاسم خوئی، شیخ محمدباقر زنجانی و سید محسن حکیم بهره‌مند شد.

وی پس از قریب به ۲۰ سال تحصیل، تحقیق و تدریس در حوزه علمیه نجف اشرف در سال ۱۳۵۱ به وطن خویش افغانستان برگشت و افق‌های تازه‌ای را در خودباوری، اعتماد به نفس، وحدت و هماهنگی مردم جامعه خویش ایجاد کرد.

این عالم ربانی پس از ایفای نقش تاریخی خویش در مقاومت و دفاع مقدس مردم مظلوم افغانستان از سال ۱۳۷۲ به جمهوری اسلامی ایران آمد و خدمات علمی و ارشادی خویش را در حوزه علمیه قم ادامه داد.

آیت‌الله محقق کابلی پس از سال‌ها خدمت علمی و اجتماعی در عراق، افغانستان و جمهوری اسلامی ایران، شامگاه دوشنبه ۲۰ خرداد در سن ۹۱ سالگی در شهر قم چشم از جهان فروبست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار