فیلمی با موضوع زندگی یک جانباز غواص

سامان سالور فیلم «دریادلان» را به سرانجام رساند

عبدالله عبدی نسب فیلمبردار جوان سینمای ایران گفت: بخشهایی از کار در دریاچه شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شده و بخشهایی نیز در دل شهر. داستان فیلم درباره گردان غواصان دریادلان سبحان از گردانهای غواصی حرفه ای است که در جنگ حضور داشتند.
کد خبر: ۳۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹ - 03December 2014

سامان سالور فیلم «دریادلان» را به سرانجام رساند

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس عبدالله عبدی نسب فیلمبردار جوان سینمای ایران گفت: اخیرا فیلمبرداری اثر تازه سامان سالور با نام "دریادلان" را انجام دادم. تهیه کنندگی کار را خود سالور برعهده داشت و کار با درونمایه دفاع مقدس تولید شده است.

* داستان فیلم درباره گردان غواصان دریادلان سبحان است


عبدی نسب درباره لوکیشنهای این کار گفت: بخشهایی از کار در دریاچه شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شده و بخشهایی نیز در دل شهر. داستان فیلم درباره گردان غواصان دریادلان سبحان از گردانهای غواصی حرفه ای است که در جنگ حضور داشتند.

وی ادامه داد: کاراکتر اصلی فیلم فرمانده گردان است که غواصی حرفه ای بوده که در دل جنگ شیمیایی میشود و سی سال بعد از شیمیایی شدن برای خنثی کردن راکتی که زیر آب مانده به دل دریاها بازمی گردد.

*فیلم پر از پلان زیر آب است

عبدی نسب با بیان اینکه بخشهایی از هیجان فیلم در جریان خنثی کردن مین خلق میشود به «نسیم» گفت: فیلم تعداد زیادی پلان زیر آب داشت که برای فیلمبرداری آنها انرژی زیادی گذاشتیم. این نماها نقطه اوج درام را شکل می دهد.

این فیلمبردار درباره کمبودهای سخت افزاری برای فیلمبرداری زیر آب بیان کرد: برای فیلمبرداری نماهای زیر آب به دنبال یک ابزار مناسب بودیم که بعد از تحقیقات سفارش خرید را به یک شرکت فیلمسازی در هالیوود دادیم اما متاسفانه در نهایت این ابزار به دستمان نرسید و مجبور شدیم کارمان را با دوربینهای "گوپرو" که در ایران موجود بود انجام دهیم.

*پرویز فلاح پور نقش جانباز غواص را بازی می کند

فیلمبردار "جایی در دوردست" و "استشهادی برای خدا" ادامه داد: سعی زیادی کردم که در فیلمبرداری نماهای زیر آب رضایت خاطر سالور را فراهم کنم. خوشبختانه کار مورد توجه سالور قرار گرفت و امیدوارم دیده شود.

عبدی نسب درباره تیم بازیگران "دریادلان" گفت: بازیگر نقش اصلی این کار پرویز فلاح پور است. وی نقش غواص شیمیایی را بازی کرد. سمیرا حسن پور و مهدی صباغی هم دیگر بازیگران کار بودند.
 

گفتنی است که سامان سالور پیش از این در فیلم سینمایی «سیزده59» در زندگی پس از جنگ یک جانباز دفاع مقدس پرداخته بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار