مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس:

ماه محرم فرصتی مناسب برای تبیین ارزش‌های دینی است

حجت‌الاسلام حسین بیرانوندی گفت: ماه محرم فرصتی مناسب برای تبیین ارزش‌های دینی و بیان فلسفه قیام عاشورا است.
کد خبر: ۳۶۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹ - 02September 2019

ماه محرم فرصتی مناسب برای تبیین ارزش‌های دینی است

حجت الاسلام «حسین بیرانوندی» مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، در خصوص نقش موثر رو حانیت در حفظ و اعتلای دین در جامعه اسلامی اظهار داشت: تاریخ پر فراز و نشیب کشور ما همواره شاهد حضور انسان‌های بزرگ و حافظ ارزش‌های انسانی، ملی و دینی در تمامی صحنه‌ها و عرصه‌ها بوده است.

وی افزود: در دوران مبارزات انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، روحانیون و علما نقش مهمی در رساندن پیام امام خمینی (ره) به مردم داشتند و همواره با روشنگری و بصیرت افزایی سعی در آگاه کردن مردم نسبت به واقعیات جامعه داشته اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نقش روحانیت را در پیروزی انقلاب اسلامی، نقشی بی‌بدیل معرفی کرده اند و فرمودند: «بدون حضور روحانیت، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید زیرا روشنفکران وگروه‌ها و احزاب غیر اسلامی، توانایی و نفوذ و مقبولیت روحانیت را در سطح کشور نداشتند.»

حجت الاسلام بیرانوندی گفت: در دوران دفاع مقدس رو حانیون علاوه بر کارهای فرهنگی، با حضور خود در میادین نبرد و به دست گرفتن اسلحه در کنار برادران رزمنده خود به مقابله با دشمن متجاوز پرداختند و  جامعه روحانیت در این راه شهدای زیادی را تقدیم اسلام کرده است.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس با اشاره به تبلیغات و اطلاع رسانی با استفاده از ابزارهای نوین، بیان کرد: امروز وظیفه روحانیت بسیار سنگین تر از گذشته است و با توجه به گسترش روز افزون شبهات از سوی دشمن، روحانیت باید پاسخگوی این شبهات مطرح شده باشند.

وی تصریح کرد: دشمن امروز ارزش ها و اعتقادات دینی مردم به ویژه نسل جوان را هدف قرار داده است و هدف دشمن از بین بردن هویت دینی جامعه برای نفوذ و سلطه بر کشورمان است.

حجت الاسلام بیرانوندی با بیان اینکه وظیفه اساسی روحانیت، هدایت مردم به سمت اهدافی است که قرآن کریم و پیغمبران در طول تاریخ نبوت ترسیم کرده اند، خاطرنشان کرد: بایدتلاش جدی شود که خروجی حوزه های علمیه همانند گذشته، عالمانی مهذب و اثرگذار باشند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس تبلیغ دین وآموزه های وحیانی، اساسی ترین رسالت روحانیون و حوزه های علمیه دانست: و افزود: ماه محرم فرصتی مناسب برای تبیین ارزش‌های دینی و بیان فلسفه قیام عاشورا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها