چهل‌سالگی سرو/ فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان:

مرزداران غیور ادامه دهنده رسالت دفاع مقدس هستند

سردار «محمد ملاشاهي» گفت: دفاع مقدسی كه چهل سال پيش بود همين الان هم ادامه دارد و مرزداران غيور جمهوری اسلامی ايران ادامه دهندگان اين رسالت هستند.
کد خبر: ۴۱۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ - 23September 2020

برگزاری صبحگاه در ستاد مرزبانی استان سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس، مراسم صبحگاه عمومی با حضور فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان و مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان برگزار شد.

در اين مراسم سردار «محمد ملاشاهی» فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت ياد و خاطره شهدا، ايثارگری‌ها، جانفشانی‌ها و مقاومت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، خطاب به مرزداران اظهار داشت: آن دفاع مقدسی كه چهل سال پيش بود همين الان هم ادامه دارد و مرزداران غيور جمهوری اسلامی ايران ادامه دهندگان اين دفاع مقدس هستند.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس در كنار نيروهای مردمی و دلاورمردان سپاه و ارتش، نيروهای ژاندارمری نقش مؤثری داشتند و با گردان‌های ضربتی كه در طول مرزهای غربی كشور مستقر بودند مقاومت‌های جانانه‌ای را به نمايش گذاشتند.

در ادامه سردار «غلام‌نبی كوهكن» مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در جمع مرزداران ضمن گرامیداشت چهلمين سالروز هفته دفاع مقدس، گفت: يکی از دستاوردهای دفاع مقدس تکامل نيروهای مسلح است که ما به سبب استفاده از تجارب فرماندهان دفاع مقدس توانستيم گام های خوب و موثری در اين راه برداريم.

وی در ادامه ضمن اشاره به فعاليت و حضور پررنگ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس افزود: حضرت آيت‌الله خامنه‌ای از ابتدای شروع جنگ تحميلی در شهرهای مختلف غرب به ويژه اهواز مستقر بودند و با درايت مثال زدنی جنگ را ساماندهی می‌كردند.

این مسئول با اشاره به اينکه دفاع مقدس برای ما دستاوردهای بسياری داشته که شايد بيشتر از صدها مورد نيز باشد، بيان داشت: خود باوری و اعتماد به نفس و اثبات اين باور كه ما می‌توانيم نيز گنجی از گنجينه‌های اين دوران است.

كوهكن در پايان ضمن ارائه خاطره‌ای از زمان دفاع مقدس برای مرزداران، گفت: هدف ما گسترش فرهنگ دفاع مقدس است که اين فرهنگ دربرگيرنده مديريت جهادی، ايثار و از خودگذشتگی است.

در پايان اين مراسم از سرهنگ «محمدعلی محمدي» جانشين مرزبانی استان و از رزمندگان دوران دفاع مقدس با اهداء لوح و هديه‌ای تجليل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار