در پنج ماهه گذشته صورت گرفت؛

تأمین زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی ایثارگران

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای ساخت بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی ایثارگران زمین تهیه شده است.
کد خبر: ۴۲۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳ - 10November 2020

تأمین زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‎پرس، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بعد از ظهر سه شنبه در جلسه امضای دو تفاهم نامه مسکن و اشتغال برای خانواده معزز شهدا و ایثارگران اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در آموزه‌های دینی ما مورد تأکید قرار گرفته موضوع خدمت به مردم است.

وی افزود: پیامبر اسلام نیز در همین راستا تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم، هدایت و حل مشکل آن‌ها به کار بست تا جایی که در روز‌های پایانی عمر با برکت خود مفیدترین انسان را کسی دانستند که در مسیر خدمت به مردم باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: توفیقی بالاتر از این نیست که این خدمت در بستری به مانند خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران باشد.

وی بیان کرد: امروز زیبنده جامعه ایثارگری نیست که بعد از گذشت چندین دهه هنوز دغدغه مسکن و یا حتی شغل داشته باشد.

اوحدی تصریح کرد: مسکن جامعه ایثارگری و اشتغال آن‌ها باید در خود استان‌ها حل شود و مشکل بیمه ایثارگران و بیمه دی نیز با تأمین اعتبار به زودی حل خواهد شد.

وی بیان کرد: از سال گذشته بدهی بالغ بر ۱،۸۰۰ میلیارد تومان بدهی انباشته شده به امسال منتقل شده بود که در حال تسویه حساب هستیم.

در روز ابتدایی مسؤولیت بنده، بدهی بنیاد بالغ بر هشت هزار و پانصد میلیارد بود که بخش اعظمی از آن با کمک سازمان برنامه و بودجه تسویه شده است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: پرداخت مطالبات جامعه ایثارگری آرامش اولیه‌ای را در این خانواده ایجاد کرده و باعث شده امروز گام‌های بزرگ‌تری را برای خدمت به این جامعه برداریم.

وی اضافه کرد: برای اولین بار تمامی مراکز درمانی، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی طرف قرارداد بیمه دی شده و به خانواده ایثارگران خدمات ارائه خواهند کرد.

اوحدی تصریح کرد: بودجه بنیاد در سال جاری با ۳۰ درصد کسری بسته شد و بر اساس قانون خدمات جامع ایثارگران باید اعتبار مورد نیاز برای خودروی جانبازان در نظر گرفته می‌شد، اما متأسفانه دیده نشده بود بر همین اساس در بودجه سال آینده حتماً لحاظ خواهد شد.

وی عنوان کرد: قانون صراحت دارد که همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد که امروز حدود ۳۰ هزار نفر هستند جذب دولت شوند و اقدامات لازم در همین زمینه در حال انجام است.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: متأسفانه در سال گذشته مجلس مصوب کرده بود که مطالبات بیمه دی از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود، اما باتوجه به اینکه فروش نفت نداشتیم این مطالبات باقی مانده بود که با کمک دولت این مشکل حل شد.

وی گفت: در برخی استان‌ها ۱۰۰ درصد مشکل زمین مسکن خانواده‌های ایثارگران حل شده و با مصوبات جلسه امروز در قزوین و امضا تفاهم نامه استان قزوین نیز به طورکامل مشکل مسکن نخواهد داشت.

اوحدی تصریح کرد: با امضا این تفاهم نامه برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن زمین تهیه شده و این به معنای این است که به اندازه ۱۷ سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته‌ایم.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار