مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مطرح کرد؛

اعلام حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از انتشارات «سرو سرخ»

«عباس زارع» ضمن حمایت از «انتشارات سرو سرخ» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: در این راستا تا سقف ۲۵ درصد اعتبار خرید کتاب به این موضوع اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۴۲۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ - 15November 2020

اعلام حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد مازندران از انتشارات «سرو سرخ»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی با مجموعه انتشارات «سرو سرخ» با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: برنامه‌های هفته کتاب امسال با توجه به وضعیت ویروس کرونا با تغییراتی همراه بود.

وی افزود: ما در سال‌های گذشته نمایشگاه کتاب مازندران را برگزار می‌کردیم که یکی از بزرگترین رخداد‌های فرهنگی استان بود و بیش از ۵۰۰ هزار بازدید کننده داشت و امسال خلا وجودی این نمایشگاه هم برای جامعه فرهنگ و هنر و مردم و هم برای ناشران استان کاملا حس می‌شود.

زارع با بیان اینکه برنامه‌های امسال هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «دانایی و مانایی» به صورت مجازی در حال برگزاری است، گفت: ما به عنوان اولین استان روز گذشته نمایشگاه برخط را در یکی از موسسات قائمشهر رونمایی کردیم.

این مسئول با بیان اینکه امسال برنامه‌های خوبی از سوی این اداره‌کل با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان طبق روزشمار بومی تدوین شد، گفت: امروز با عنوان «کتاب و ترویج ایثار و شهادت» نامگذاری شد و این نشست با هدف اعلام حمایت از انتشارات «سرو سرخ» به عنوان نشر حوزه دفاع مقدس برگزار شد.

زارع تأکید کرد: با همه مشکلاتی که در حوزه نشر وجود دارد و با توجه به گسترش فضای مجازی و به حاشیه رفتن فرهنگ کتابخوانی تغییر نگاه به این موضوع ضرورت دارد و باید در استان نهادینه شود که کتاب خوب باید منبع و ابزاری برای تولید فیلم‌های مختلف، نمایش‌ها و آثار متناسب برای ترویج حوزه هنر در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

وی با بیان اینکه انتشارات «سرو سرخ» با عملکرد خیلی خوبی که در این مدت داشت برای ما در سطح استان و کشور آبرویی شد، ضمن اعلام حمایت از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، بودجه خرید کتاب اداره‌کل ارشاد را در سال ۹۹، ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این قول را می‌دهیم تا سقف ۲۵ درصد آن را برای خرید کتاب حوزه دفاع مقدس و انتشارات «سرو سرخ» اختصاص بدهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین از حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اختصاص سهیمه کاغذ به این انتشارات خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار