نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

لزوم توجه به افزایش بودجه دفاعی کشور در سال آینده/ ضعف اقتصادی ناشی از نگاه غربگرایانه برخی مسئولان است

علی رضایی توجه دولت و مجلس به بودجه دفاعی کشور را امری ضروری خواند و گفت: امنیت کشور در گرو رسیدگی به امور نیرو‌های مسلح و توجه ویژه به تامین امکانات و رفع ضعف‌ها در مناطق مرزی است که این امر با افزایش بودجه دفاعی ممکن می‌شود.
کد خبر: ۴۲۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۵ - 18November 2020

افزایش بودجه دفاعی کشور مهمترین راه برای مقابله با شرارت‌های آمریکاست«علی رضایی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به تلاش نمایندگان در خصوص بودجه‌نویسی کارآمد در راستای کاهش مشکلات جاری کشور اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که ضرورت دارد با توجه ویژه به آن نگاه کنیم، بحث بودجه دفاعی نیروهای مسلح است؛ چراکه ما همانطور که انتظار تلاش نیروهای مسلح در جهت ارتقای توان دفاعی و موشکی را داریم، می‌بایست از طرف دیگر در راستای تحقق اهداف بزرگ و مهم نیروهای مسلح به واسطه بودجه نویسی کارآمد ادای تکلیف و آنها را یاری کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دشمنان و در راس تمام آنها دولتمردان آمریکایی درصدد کم‌جلوه اثر دادن مجاهدت‌ها و تلاش‌های نیروهای مسلح در جهت دست‌یابی به موفقیت‌های چشم‌گیر در بحث موشکی و هسته‌ای هستند، افزود: مطمئنا تفاوت‌های قابل توجهی در لایجه بودجه سال ۱۴۰۰ که آذرماه سال جاری به مجلس ارائه خواهد شد، در خصوص نیروهای مسلح قائل خواهیم شد. نمایندگان مجلس به طور واحد بر افزایش بودجه دفاعی، ارتقای کیفیت تلاش‌ها و کاهش دغدغه‌های معیشتی نیروهای مسلح اصرار دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد نیروهای مسلح در طول عمر بابرکت انقلاب اسلامی در مواجه با توطئه‌های دشمنان و از بین بردن فتنه‌های بدخواهان نظام و انقلاب، موثر و منجر به افتخار و غرور ملی شده است، گفت: یکی از مسائل مهمی که تمام نمایندگان در مجلس یازدهم بر افزایش و ارتقای آن اتفاق‌نظر دارند، مسئله بودجه نیروهای مسلح است؛ در حقیقت باید بپذیریم که بودجه سال‌های گذشته نیروهای مسلح جوابگوی تحقق برنامه‌های نیروهای مسلح نبود.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های مهم اقتدار و امنیت پایدار کشور، توجه وافر به زیرساخت‌هاست، تصریح کرد: در فصل بودجه‌نویسی توجه خاصی به سرجمع بودجه ستادکل نیروهای مسلح خواهیم داشت؛ چراکه تحقق سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نیروهای مسلح در گرو مکفی بودن بودجه است.

رضایی گفت: باید بپذیریم که دشمنان ما به هیچ عنوان جرات رویارویی با جمهوری اسلامی ایران از منظر نظامی را ندارند؛ چراکه غیرت و همت نیروهای مسلح در زمینه ارتقای تجهیزات نظامی خواب را از چشمان بدخواهان انقلاب اسلامی ربوده؛ لذا ضرورت دارد بیش از هر زمان دیگر این مجاهدان را در تحقق رسالت‌های خطیرشان یاری کنیم.

ضعف در عرصه اقتصادی نشات گرفته از نگاه غربگرایانه برخی مسوولان و غفلت از ظرفیت‌های داخلی است

این مقام مسوول ضعف در عرصه اقتصادی را نشات گرفته از نگاه غربگرایانه برخی مسوولان و غفلت آن‌ها از توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی دانست و افزود: ما در طول ۴۰ سال گذشته، به ویژه در طول دوران دفاع مقدس با تکیه بر توانمندی و ظرفیت‌های داخلی خود توانستیم از موانع پیش رو عبور کنیم و به توسعه دست بیابیم؛ به عنوان مثال در حوزه دفاعی در طول ۴۰ سال گذشته به گونه‌ای کار کردیم که امروز موشک‌های نقطه‌زن را تولید می‌کنیم و به این سطح از قدرت دفاعی و موشکی دست یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه توان دفاعی کشورمان لرزه به تن بدخواهان نظام و انقلاب انداخته است، افزود: در شرایطی که برخی کشورهای همسایه بیشترین بودجه کشورشان را صرف افزایش توان دفاعی و یا برخی از آن‌ها تسلیحات نظامی‌شان را از غرب خریداری می‌کنند، ما با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و بهره‌مندی از متخصصان و نخبگان بومی در عرصه دفاعی به جایگاهی فراتر از کشورهای همسایه رسیده‌ایم.

رضایی در پایان توجه دولت و مجلس به بودجه دفاعی کشور را امری ضروری خواند و گفت: امنیت کشور در گرو رسیدگی به امور نیروهای مسلح و توجه ویژه به تامین امکانات و رفع ضعف‌ها در مناطق مرزی است که این امر با افزایش بودجه دفاعی میسر خواهد شد.

به گزارش دفاع‌پرس، روز گذشته (۲۷ آبان) طرح اصلاح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ در نشست علنی مجلس در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و کلیات آن با ۱۸۹ رای موافق ۲۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از ۲۱۴ آرای ماخوذه تصویب شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار