رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خبر داد؛

حمایت از چاپ ۳ اثر دفاع مقدس مازندران در حوزه کتاب ملی

سرهنگ «عباس بایرامی» از حمایت از چاپ ۳ اثر دفاع مقدس استان مازندران در حوزه کتاب ملی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱ - 22December 2020

حمایت از چاپ ۳ اثر دفاع مقدس مازندران در حوزه کتاب ملیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس عصر امروز در نشست تخصصی نویسندگان استان مازندران که شامگاه سه‌شنبه (۲ دی) در اداره‌کل حفظ آثار استان برگزار شد، با بیان اینکه مازندران همانند دوران جنگ که با لشکر ۲۵ کربلا سرآمد همه لشکر‌ها بوده است، گفت: امروز همچنین در سطح مانایی این فرهنگ بزرگ خیلی خوب فعال بود و عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت.

وی افزود: مازندران دارای وسیع‌ترین موزه دفاع مقدس کشور است و کار بسیار عجیبی است که مورد مثال سرلشکر باقری در جلسات است و این نشان دهنده اراده مازندرانی‌ها، خصوصا پیشکسوتان و رزمندگان و مدیرکل حفظ آثار استان است و ان‌شاءالله پابرجا باشد.

بایرامی بر ضرورت تبیین بیانات مقام معظم رهبری در ۳۱ شهریور امسال تأکید کرد و گفت: عده‌ای در پی نشان دادن جنگ بشارتی هستند و باید بیشتر به بیانات مقام معظم رهبری توجه کنیم.

این مسئول با بیان اینکه به بانک اطلاعات موضوعات دفاع مقدس نیاز داریم، گفت: سوژه‌ها از دل همین موضوعات استخراج می‌شوند و ما به نوقلم‌ها نیازمند هستیم و باید مسائل آموزشی و کارگاهی را به آن‌ها آموزش بدهیم.

وی ادامه داد: نوقلم‌ها به واسطه شنیده‌های خود از دفاع مقدس مسائل ذهنی را مطرح می‌کنند و باید برای عینیت بخشیدن به آن تلاش کنیم که نتیجه آن استخراج مطالب خوبی خواهد بود تا در سال ۱۴۰۰ بتوانیم کار بزرگی انجام دهیم.

بایرامی برگزاری کارگاه‌های آموزشی را مفید دانست و گفت: در حوزه نشر هم خیلی مشکلات داریم و یکی از مسائلی که باعث کم رغبت شدن نویسندگان این حوزه شده است ضعفی است که در نشر و پخش آثار داریم و باید برای اینکه اثر نویسندگان ما در پیشخانه اثر قرار بگیرد تلاش کنیم.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ کتابفروشی در سطح کشور شناسایی کردیم، گفت: مساعدت حوزه‌های حمایتی از جمله فرهنگ و ارشاد، کتابخانه‌ها و امور مساجد و... و برگزاری مسابقه کتابخوانی هم به پخش آثار کمک می‌کند.

بایرامی افزود: با همه مشکلاتی که در حوزه دفاع مقدس هست، نگاه نسل جوان به این حوزه امیدوار کننده است و تقویت فضای دانش آموزی، کودکان و نوجوانان و شناسایی مهد‌های قرآن و توزیع کتاب در این اماکن باعث دیده شدن اثر نوسندگان و ایجاد انگیزه در آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه مازندران با ظرفیت‌هایی که در این حوزه دارد گام‌های بلندی برداشته شد، بر ضرورت ورود به حوزه کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: باید نماد‌های مقاومت و استقامت کشور را باید برای این نسل جامعه تبیین کنیم.

بایرامی با بیان اینکه خودنوشت رزمندگان می‌تواند کمک بزرگی به این حوزه داشته باشد، گفت: باید فضای تشویقی بوجود بیاوریم تا از رزمندگان و فرماندهان آثار خوبی دریافت کنیم.

وی ضمن قدردانی از عملکرد حوزه تدوین استان مازندران، از حمایت از چاپ ۳ اثر این استان در حوزه کتاب ملی خبر داد و گفت: کار بزرگی در ستاد تدوین استان انجام شد و باید به عنوان مدل ملی معرفی شود.

این مسئول با بیان اینکه در بحث تاریخ تحلیلی عملکرد خوبی را در استان شاهد هستیم، افزود: بحث تاریخ توصیفی باید مورد توجه قرار گیرد و استان در چاپ و نشر اثر جامع و کامل ورود پیدا کند.

در این جلسه «سید محمد صادقی سنگدهی» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و «سیدحسین، ولی پور زرومی» مدیر تحقیقات و اسناد این اداره‌کل گزارشی از حوزه‌های مدیریت خود ارائه کردند و نویسندگان حوزه دفاع مقدس به بیان مشکلات، آسیب‌ها و پیشنهادات پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار