چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی شهید «سیدولی اسماعیل‌نژاد»

شهید «سیدولی اسماعیل‌نژاد گنجی» فرزند «میرآقا» یکم فروردین ۱۳۳۶ در روستای پایین گنج‌افروز بابل به دنیا آمد و در تاریخ ۲۰ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۳۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ - 09January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالروز شهادت شهید «سیدولی اسماعیل‌نژاد» فصل‌هایی از زندگی‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

در اول فروردین ۱۳۳۶ در روستای «پایین‌گنج‌افروز» بابل در خانواده‌ای مکتبی از تبار سادات متولد شد. پدرش «میرآقا»، کشاورز و مادرش «گلدسته»، خانه‌دار بود.

نگاهی به زندگی شهید «سیدولی اسماعیل‌نژاد»

«سیدولی» اولین فرزند این زوج متدین بود که با آمدنش، صفای خانه‌شان را دوچندان کرد. تحصیلاتش به مقطع دیپلم ختم می‌شود. او که پرورش‌یافته یک تربیت دینی بود، در ادای واجبات و مستحبات می‌کوشید و از انجام محرمات دوری می‌کرد. با قرآن، این منبع نور و رحمت نیز مانوس بود و در عمل به فرامین آن، کوشا. علاو بر آن، ارادت خاصی به اهل بیت (ع) داشت و از سیره‌شان الگو می‌گرفت.

با استناد به گفته والدین، خلق‌وخوی سیدولی را می‌توان این‌گونه بیان کرد: «از همان نوجوانی، در بین مردم دارای محبوبیت خاصی بود. کاری می‌کرد که همه از او راضی باشند. رفتارش با ما بسیار خوب بود. طوری‌که الگوی دیگران در احترام به پدر و مادرش محسوب می‌شد. اخلاق نیکویی داشت و با همه به مهربانی رفتار می‌کرد.»

نگاهی به زندگی شهید «سیدولی اسماعیل‌نژاد»

سیدولی با شنیدن زمزمه‌های انقلاب، به صف انقلابیون پیوست و هم‌پای آنان در تظاهرات علیه رژیم پهلوی، حضوری گسترده داشت. با تشکیل بسیج، او به عنوان فرمانده پایگاه، به ترغیب جوانان برای حضور در صحنه‌های انقلاب پرداخت. گذشته از آن، در انجمن اسلامی نیز، مشغول خدمت بود.

در ۲۴/۹/۵۹ به عضویت سپاه درآمد تا بتواند بیش از پیش راه شهدای انقلاب را ادامه داده، فردی مفید برای کشورش باشد. از این‌رو، در سال ۱۳۶۰ جهت حضور در عملیات مطلع‌الفجر، به گیلانغرب عزیمت کرد. در مرداد ۱۳۶۰، در واحد پرسنلی سپاه بابل به ادای تکلیف پرداخت.

نگاهی به زندگی شهید «سیدولی اسماعیل‌نژاد»

در سال ۱۳۶۳ در جبهه کردستان حاضر شد و در یکی از پایگاه‌های مریوان، دوشادوش دیگر رزمندگان از وطن دفاع کرد. علاوه بر آن، تا سال ۶۵، به عنوان محقق و مصاحبه‌گر سپاه نیز، به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد تا لحظه‌های ناب نبرد رزمندگان را برای آیندگان ثبت کند؛ و سرانجام، سیدولی در ۲۰/۱۰/۶۵ طی عملیات کربلای ۵ در شلمچه در کسوت مسئول واحد پرسنلی گردان مسلم به فیض عظیم شهادت نائل آمد. پیکر پاکش نیز با وداع همسرش «سیده‌مریم میررمضانی» و یادگارانش «مجتبی و فاطمه»، در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

نگاهی به زندگی شهید «سیدولی اسماعیل‌نژاد»

توصیه‌نامه شهید:

به شما عزیزان توصیه می‌کنم که مطیع امر رهبر باشید و از روحانیون متعهد پیروی کنید. در دفاع از میهن از هیچ چیز دریغ نکنید. نماز را اول وقت بجا آورید و در انجام فرائض دینی بکوشید. با قرآن مأنوس باشید. به بزرگتر‌ها به خصوص به والدین خود احترام بگذارید. از خواهرانم می‌خواهم که در حفظ حجاب خود نهایت کوشش را داشته باشند که حجاب آنان کوبنده‌تر از خون شهیدان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها