ظریف:

تبادلات عالی ایران و چین با امضای نقشه‌راه استراتژیک ۲۵ ساله به اوج خود رسید

وزیر خارجه در توییتی نوشت: تبادلات عالی دو کشور در گسترش همکاری‌های جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه در زمینه مشارکت استراتژیک جامع، با امضای نقشه راه استراتژیک ۲۵ ساله به اوج خود رسید.
کد خبر: ۴۴۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵ - 27March 2021

ظریف: تبادلات عالی ایران و چین با امضای نقشه‌راه استراتژیک ۲۵ ساله به اوج خود رسیدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی، نقشه راه استراتژیک ۲۵ ساله را که امروز در تهران به امضای وی و همتای چینی‌اش رسید، اوج تبادلات عالی دو کشور ایران و چین خواند.

ظریف در این خصوص نوشت: از خوش‌آمدگویی به دوست و همتای چینی خود، وزیر خارجه «وانگ یی» در تهران خرسندم.

وی در ادامه با اشاره به امضای سند برنامه همکاری جامع ایران و چین، افزود: تبادلات عالی در گسترش همکاری‌های جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه در زمینه مشارکت استراتژیک جامع ما با امضای نقشه راه استراتژیک ۲۵ ساله تاریخی به اوج خود رسید.

سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه ۲۵ ساله بعدازظهر امروز (شنبه) در تهران به امضای محمدجواد ظریف و «وانگ یی» وزرای خارجه دو کشور رسید.

در سال ١٣٩۴ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بیانیه مشترک جامع راهبردی دو کشور را صادر کرده و دو طرف برای انعقاد یک برنامه همکاری جامع توافق کردند. بعد از رایزنی‌ها و مذاکرات روز ٧ فروردین ١۴٠٠ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین «برنامه همکاری جامع فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین» را در تهران امضا کردند.

این سند ظرفیت‌ها و چشم انداز همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و غیره را مورد بحث قرار داده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار