نگاهی به زندگی شهید مدافع امنیت «محمد دهقان نیری»

«محمد دهقان نیری» ششم شهریور سال ۱۳۶۰ در شهر «یزد» پا به عرصه وجود گذاشت و سرانجام ۱۳۹۶/۶/۶ بر اثر درگیری با اشرار مسلح در «پیرانشهر» به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۶۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ - 09July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، اقتدار و امنیت امروز ما کشور ما مرهون جانفشانی و ایثار شهیدانی است که باید با تأسی از سیره شهدا قدردان این شهدا باشیم.
 
شهیدان ناجا مانند بقیه شهدا دارای مظلومیتی خاص هستند که قهرمانانه برای امنیت و در راه اقتدار مردم و کشور به شهادت می‌رسند. شهید «محمد دهقان نیری» از جمله شهدای ناجای استان یزد است که در این راه به شهادت رسید. در ادامه زندگی نامه این شهید بزرگوار را از نظر می‌گذرانیم:
 
«محمد دهقان نیری» در ششم شهریور ماه ۱۳۶۰ در شهر یزد و در خانواده‌ای مذهبی پا به عرصه وجود گذاشت؛ وی در اول مرداد ماه ۱۳۸۱ به استخدام ناجا درآمد و در پلیس آگاهی استان یزد مشغول به کار شد.
 
وی افسری متدین و کارآگاهی تلاشگر بود؛ همرزمان شهید از نجابت و دیانت وی می‌گفتند و آشنایان و اقوامش همگی از خوبی ها، متانت، مردم داری او؛ و اینکه وی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود.
 
وی در مرداد ۱۳۹۶ به استان سیستان و بلوچستان انتقال و در پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر مشغول به خدمت شد و دست تقدیر اللهی برآن شد تا در روزی که وی به دنیا آمد در حالیکه گریان بود و دیگران خندان؛ از این دنیای فانی به سوی معبود خویش پر کشید در حالیکه دیگران گریان بودند و او خندان. محمد دهقان نیری مورخ ۱۳۹۶/۶/۶ بر اثر درگیری با اشرار مسلح در پیرانشهر به شهادت رسید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار