نماینده مردم در مجلس:

هیچکس نمی‌تواند به بهانه دفاع از حقوق بشر در امور داخلی ایران دخالت کند

عزیزی گفت: آنچه مسلم است ایران اسلامی بر اساس منافع ملی عمل می‌کند، امنیت ملی خود را به هیچ بهایی نمی‌فروشد و اروپایی‌ها حق ندارند در مسائل داخلی مخصوصاً در زمینه امنیت داخلی ایران دخالت کنند.
کد خبر: ۴۶۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ - 12July 2021

هیچ کس نمی‌تواند به بهانه دفاع از حقوق بشر در امور داخلی ایران دخالت کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم عزیزی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به قطعنامه پارلمان اروپا برای تحریم ایران به بهانه نقض حقوق بشر، اظهار داشت: در طول سالیان طولانی همیشه شاهد رفتار دوگانه اروپایی‌ها در موضوعات مختلف به‌ویژه مسائل حقوق بشر بوده‌ایم، آن‌ها از یک طرف شعار حقوق بشر می‌دهند و دم از حمایت از حقوق بشر می‌زنند، اما از طرفی شاهد نقض حقوق بشر در کشور‌های اروپایی هستیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اروپایی‌ها در طول سال‌های گذشته مخصوصاً در ایامی که موضوع برجام را با ایران مطرح کردند، همیشه مدعی شدند همکاری‌های دو جانبه ایران و اروپا را تقویت می‌کنند، اما در مقام عمل شاهد خلاف آنچه که وعده و قول داده بودند هستیم. در موضوعات مختلف شاهد اقدام خلاف وعده‌ها و گفتار‌های اروپایی‌ها بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: آنچه مسلم است ایران اسلامی بر اساس منافع ملی عمل می‌کند، امنیت ملی خود را به هیچ بهایی نمی‌فروشد و اروپایی‌ها حق ندارند در مسائل داخلی مخصوصاً در زمینه امنیت داخلی ایران دخالت کنند و اگر به شعار‌های حقوق بشر پایبند هستند، نقض حقوق بشر در انگلیس، فرانسه و کشور‌هایی که امروز دائه دار حقوق بشر هستند شاهد نبودیم.

عزیزی در ادامه گفت: ایران برای منافع امنیتی خود باید وظایفی را انجام دهد و کسانی که به دنبال ناامن کردن ایران هستند از سوی اروپا و اسرائیل حمایت می‌شوند. درواقع باید گفت حمایت اروپا از اسرائیل هستیم نه حقوق بشر.

 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اروپا نسبت به نقض حقوق بشر در اسرائیل بی‌تفاوت است، آن‌ها به نقض حقوق بشر در افغانستان هیچ واکنشی ندارند و در سال‌هایی که تروریست‌ها در سوریه سر مردم را می‌بریدند اعتراض نکردند، در عراق به شدیدترین وضع انفجار‌های انتحاری رخ می‌داد اروپایی‌ها آن را نقض حقوق بشر نمی‌دیدند، اما وقتی ایران می‌خواهد برای تأمین امنیت خود بر اساس قوانین داخلی و قضایی تأمین امنیت کند و با مخلین امنیت و نظم برخورد کند نقض حقوق بشر صورت می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این رفتار‌های دوگانه پسندیده است، اروپایی‌ها رفتار نخ نما شده را تکرار نکنند و به هیچ وجه حق ندارند در امور داخلی ایران دخالت داشته باشند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار