مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

برنامه‌های هفته دفاع مقدس اربعینی برگزار شوند

سردار «ملکی» نسبت به اربعینی شدن برنامه‌های هفته دفاع مقدس تأکید کرد.
کد خبر: ۴۷۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸ - 14August 2021

برنامه‌های هفته دفاع مقدس اربعینی برگزار شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ظهر امروز در جلسه هیات امنا و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که بصورت ارتباط تصویری با فرمانداران و فرماندهان سپاه نواحی و اعضاء ستاد شهرستانها در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ستاد گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس از سوی ستاد کل نیروهای مسلح در دستور کار قرار گرفت و مناسبت‌ها در قالب هفته‌شمار تدوین شد و این جلسه با محور گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و حماسه اسلامی ششم بهمن آمل برگزار شد.

وی عنوان شعار گرامیداشت ستاد چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس را «ما مقتدریم» اعلام کرد و با بیان اینکه این ستاد دارای 13 کمیته است و برای هر کمیته شرح وظایفی پیش‌بینی شده است، کمیته‌ نیروهای مسلح، ایثارگران، فرهنگی و اطلاع‌رسانی، ورزش و جوانان، بانوان، کودک و نوجوان و نظارت و بازرسی را از آن جمله عنوان کرد.

سردار ملکی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی نسبت به اربعینی شدن برنامه‌ها تأکید کرد و تکریم از 50 هزار رزمنده، پیشکسوت، آزاده و جانباز را در 31 شهریور و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در جوار مزار شهدای گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از جمله برنامه‌ها اعلام کرد.

این مسئول ساخت پل شهدای غواص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و تسریع در ساخت زیرگذر را از مطالبات این اداره‌کل از وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد و پیگیری آن را در دولت جدید از اولویت‌ها دانست.

وی خواستار توجه ویژه شهرداری ساری به ساخت پارک پایداری واقع در عرصه مازندران در گذر تاریخ شد و افزود: همچنین ساخت المان تاریخی شهرستان‌ها در این مرکز در دستور کار قرار دارد.

این مسئول از تدوین کتاب مازندران در گذر تاریخ خبر داد و ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را یکی از مهمترین خدمتها عنوان کرد و ضمن قدردانی از سپاه کربلا و بسیج سازندگی که در این راستا پای کار آمدند خواستار همکاری دیگر سازمانها و نهادها شد.

سردار ملکی با بیان اینکه تدوین کتاب نقش روحانیت در دفاع مقدس در دستور کار ستاد تدوین است از تدوین کتاب نقش آیت الله هادی روحانی در دفاع مقدس خبر داد.

وی با اشاره به اینکه آمل تنها شهری است که نام آن در وصیتنامه حضرت امام (ره) آمده است، افزود: برای زنده نگه داشتن مقاومت شهر هزار سنگر آمل باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

این مسئول با بیان اینکه چهلمین سالگرد حماسه اسلامی آمل را در پیش داریم، عنوان کرد: ایجاد دروازه مقاومت در ورودی آمل در دستور کار است و باید با همکاری و همدلی هفته دفاع مقدس را باشکوه و گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل را در سطح ملی برگزار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار