نماینده مردم در مجلس:

امکان آموزش حضوری در مدارس میسر نیست

ویس کرمی گفت: بعید می‌دانم با توجه به شرایط موجود بتوانیم امکان آموزش حضوری و بازگشایی مدارس را تا پایان مهر و اوایل آبان داشته باشیم.
کد خبر: ۴۷۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ - 08September 2021

امکان آموزش حضوری در مدارس میسر نیست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مهرداد ویس کرمی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در لزوم تاکید آموزش و پرورش و وزارت بهداشت بر از سر گیری آموزش حضوری در مهرماه، اظهار داشت: در جلسه‌ای که عصر امروز با وزرای علوم، آموزش و پرورش و بهداشت داریم در این خصوص بحث و بررسی و نتیجه‌گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه وزرا نیز بر آن تاکید کردند امکان آموزش حضوری از ابتدای سال و بدون در نظر گرفتن موازین بهداشتی و واکسیناسیون نبوده است بحثی که بتازگی نیز از سوی وزیر بهداشت مطرح شد در خصوص بازگشایی و آموزش حضوری بر محور انجام اقداماتی تا اوایل آبان ماه بوده است، چرا که در صورت واکسیناسیون فاصله زمانی بین آن نیز وجود و ایجاد ایمنی با صرف زمانی همراه است.

ویس کرمی افزود: بعید می‌دانم با توجه به شرایط موجود ما تا پایان مهر و اوایل آبان ماه بتوانیم امکان آموزش حضوری و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را داشته باشیم.

وی گفت: شرایط بیماری امسال با توجه به تیپ‌های جدید بیماری وخیم‌تر است، سال گذشته نیز ما آموزش حضوری را نداشته‌ایم برای سال جاری نیز تا نتوانیم به مدیریت اوضاع و کاهش شیوع و قطع زنجیره بیماری با انجام واکسیناسیون بپردازیم نمی‌توان از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها سخن به میان آورد.

نماینده مردم لرستان گفت: تا در جامعه بر اساس آمار‌های روزانه به این نتیجه نرسیم که ایمنی نسبی حاصل شده است امکان آموزش حضوری نیست، صرف خود دانش آموزان و دانشجویان نیستند که در معرض خطر قرار می‌گیرند با حضور آن‌ها در جامعه احتمال به خطر افتادن سلامت افرادی که با آنان در ارتباط قرار دارند نیز افزایش می‌یابد و امکان تسریع در قطع چرخه بیماری کاهش می‌یابد.

ویس کرمی در پایان خاطرنشان کرد: در بعد بازگشایی و آموزش حضوری به‌طور ویژه می‌توان به‌جای مدیریت کشوری در بحث کنترل و کاهش شیوع بیماری و قطع زنجیره آن به مدیریت‌های منطقه‌ای نیز روی آورد، از این رو با در نظر گرفتن شرایط هر منطقه با تشکیل ستاد‌های منطقه‌ای می‌توان در مورد شیوه آموزش هر منطقه تصمیم گرفت.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار