از زبان معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

تکلیف تعیین درصد جانبازی بازماندگان واقعه سردشت روشن شد

عباسپور در اولین نشست خبری رئیس جدید این بنیاد درباره برنامه بنیاد شهید برای جانبازان شیمیایی و به‌ویژه جانبازان شیمیایی سردشت توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۴۷۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ - 21September 2021

تکلیف تعیین درصد جانبازی بازماندگان واقعه سردشت روشن شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در اولین نشست خبری رئیس جدید این بنیاد در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره برنامه بنیاد برای جانبازان شیمیایی و به‌ویژه جانبازان شیمیایی سردشت، اظهار داشت: ما تاکنون ۱۴ کمیسیون احراز جانبازی در شهر سردشت برگزار کردیم و تمام کسانی که متقاضی شرکت در کمیسیون هستند و فرمانداری منطقه تأیید می‌کند که در زمان حادثه در آن منطقه حضور داشتند، تخصصی ویزیت و تعیین درصد می‌شوند.

وی ادامه داد: هفته گذشته ۳۲۰ نفر از این عزیزان ویزیت شدند و طی دو ماه آینده هم حدود ۶۰۰ نفر دیگر از این عزیزان مجدداً ویزیت خواهند شد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره جانبازان شیمیایی مدافعان حرم هم گفت: حساسیت ما درخصوص جانبازان شیمیایی، به‌ویژه مدافعان حرم بسیار بالا است و سعی می‌کنیم حقی از کسی ضایع نشود، لذا آن‌هایی که در کمیسیون بنیاد تعیین درصد نشدند، در کمیسیون مشترک تعین تکلیف می‌شوند.

عباسپور همچنین درباره حق پرستاری همسران جانبازان گفت: حق پرستاری در قانون تعریف شده است. معمولا پرستاران همسران معزز جانبازان هستند که پرستاری از جانباز را برعهده دارند، اما، چون ممکن است پرستار از اعضای خانواده یا فامیل درجه یک جانباز باشد یا اینکه از بیرون پرستار گرفته باشد، طبق قانون حق پرستاری به جانباز اختصاص داده می‌شود و خود جانباز تعیین می‌کند آن را چگونه و به چه کسی پرداخت کند.

عباسپور در بحث درمان جامعه هدف بنیاد هم با اشاره به اینکه روزانه ۶۰ هزار مراجعه به مراکز درمانی داریم، اضافه کرد: هیچ دستگاهی نمی‌تواند ادعا کند صددرصد خدمت ارائه می‌دهد که بنیاد هم از این قاعده مستثنی نیست و با اینکه سعی می‌کنیم خدمات را بدون کم و کاست ارائه دهیم، اما ممکن است مشکلاتی هم داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر ۹ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه داریم که اگر ایثارگران به این مراکز مراجعه کنند، لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنند. امروز ۸۵ درصد از مراجعات ما به مراکز درمانی براساس قرارداد است، درصورتی که در بیمه‌های تکمیلی دیگر این عدد ۶۰ درصد است؛ اما ما سعی کردیم مراکز را توسعه دهیم تا ایثارگران ما با کمترین مشکل روبه‌رو باشند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار