توسط سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های دهه آخر ماه صفر در استان

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی برنامه‌های دهه آخر ماه صفر در استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۸۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸ - 25September 2021

برگزاری برنامه‌های دهه آخر ماه صفر در قالب پویش «ایران خانه امام رضا(ع) است» در استان مرکزیبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «محمد بخشی» سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی امروز در نشست خبری تشریح برنامه های دهه آخر ماه صفر در استان اظهار داشت: با توجه به اینکه با وجود کرونا محدودیت هایی ایجاد شده و توفیق زیارت میسر نیست لذا در دهه آخر ماه صفر و در ایام شهادت امام هشتم (ع) پویش سراسری «ایران خانه امام رضا (ع) است» و «همه خادم الرضا هستیم» همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی نیز با برگزاری برنامه مختلف انجام خواهد شد.

بخشی با بیان اینکه برنامه ها در هشت مورد کلی برگزار می شود افزود: علاوه بر برنامه هایی که خادمیاران رضوی در شب اربعین تدارک دیده اند در روز اربعین نیز در پیاده روی از میدان فراهان تا امامزاده محمد عابد حضور پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: یک دهه برنامه روضه صبحگاهی نیز در محل ساختمان پلاک هشتم آستان در اراک برگزار خواهد شد.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی تصریح کرد: برپایی کاروان عزا در هشت محله حاشیه ای شهر اراک و روستاها با همکاری ناحیه مقاومت بسیج اراک نیز از دیگر برنامه های کانون های محلی است، همچنین خادمیاران همزمان با نماز ظهر در ۸ اداره و شرکت استان حضور پیدا خواهند کرد.

بخشی اظهار کرد: حضور در ۴۰ هیئت فعال استان و اهدای بسته تبرکی شامل پرچم متبرک حضرت رضا (ع)، برنج، نمک و چای تبرک شده برای استفاده در نذورات هیئت ها و قدردانی از تلاش های این عزیزان از دیگر برنامه ها دهه آخر ماه صفر خواهد بود.

وی ادامه داد: روز شهادت امام رضا (ع) نیز دسته های عزاداری از پیاده راه امیرکبیر اراک به سمت مصلی حرکت خواهند کرد و مراسم خطبه خوانی که یک سنت ۳۰۰ ساله است نیز همزمان با سراسر کشور در ظهر شهادت حضرت امام رضا (ع) در مصلی اراک و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود و در تلاش هستیم این برنامه سنتی را حتما زنده نگه داریم.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی افزود: عصر روز شهادت امام هشتم نیز برنامه ی عزاداری در امامزاده محمد عابد، برادر بزرگوار امام رضا(ع) با همکاری تولیت این امامزاده برگزار خواهد شد.

بخشی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه ۳۸۰۰ خادمیار فعال در کانون های عمومی و تخصصی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی سازماندهی شده اند گفت: خدمات اجتماعی تحت عنوان پویش نذر شفا برای کمک به بیماران کرونایی، بستری و صعب العلاج و همچنین توزیع بسته های کمک معیشتی و غذای گرم نیز از جمله برنامه های است که بصورت دائمی در طول سال از طریق کانون های محلی و تخصصی اجرا می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها