پژوهشگر دفاع مقدس:

«دفاع مقدس» گنجینه‌ای از بهترین تجارب حوزه‌های مدیریتی است

«مهرابی» گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای از بهترین و ناب‌ترین تجارب مدیریتی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.
کد خبر: ۴۸۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۰ - 06October 2021

«داریوش مهرابی» پژوهشگر و پیشکسوت دوران دفاع مقدس در خصوص اهمیت تاریخ شفاهی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین اظهار داشت: تاریخ شفاهی یکی از مهمترین بخش های بازگوکننده وقایع یک دوران تاریخی است که می‌توان با ثبت آن از تحریف جلوگیری کرد.

وی افزود: دوران دفاع مقدس سرشار از حقایق ناگفته‌ای است که متاسفانه با توجه به محدودیت‌های آن زمان هنوز آنطور که باید، گفته نشده است. دفاع مقدس گنجینه‌ای از بهترین و ناب‌ترین تجارب مدیریتی، در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و پرداختن به هر کدام از این موضوعات، دریایی از تجربه و مفاهیم بالای انسانی را به‌همراه دارد.

مهرابی با اشاره محدودیت‌های اسناد مدارک ارتش در دوران دفاع مقدس، گفت: محدودیت‌های فراوان رزمندگان ارتش در دوران دفاع مقدس موجب شد که امروزه کمتر آثار فاخر و ارزشمندی در این حوزه داشته باشیم؛ بنابراین سعی داریم که تاریخ شفاهی رزمندگان ارتش را همراه با اسناد و مدارک به‌صورت مکتوب درآوریم تا ایثارگری‌های مجموعه ارتش را بیش از گذشته به نسل امروز تبیین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ شفاهی دفاع مقدس، مکمل تاریخ ملت و یک کشور است و مسئولان می‌توانند با بهره‌گیری از آن، در پیشبرد و اهداف جامعه خود بهتر عمل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار