پرونده چهاردهمین کنگره «شعر عاشورایی» بسته شد

چهاردهمین کنگره «شعر عاشورایی» قروه با معرفی نفرات برتر و تجلیل از شاعران برگزیده، به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۴۸۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ - 03October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، آیین اختتامیه چهاردهمین کنگره «شعر عاشورایی»، امروز (یک‌شنبه) با حضور ۲۵۴ شاعر و ارسال بیش از ۳۰۰ اثر از سراسر کشور، در شهرستان قروه با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

داوری این دوره از کنگره را «عبدالجبار کاکایی»، «مصطفی محدثی خراسانی» و «رامین کرمی» بر عهده داشته و امتیازات انتسابی به آثار برتر به دلایل فنی از جمله؛ نوگرایی با اسلوب مدون و پختگی دانش و اندیشه در شعر و نبود اغلاط رایج وزنی زبان، داده شده است.

هیئت داوران در این دوره «ناصر دوستی» و «امیر رسولی» را از استان زنجان و «شکیبا غفاریان» از شاهرود را به ترتیب به‌عنوان نفرات برتر در بخش شعر عاشورایی معرفی کردند و در بخش ویژه شعر ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای دفاع مقدس و شهید سردار سلیمانی نیز هیئت داوران رتبه‌های اول تا سوم را مختص به «رضا اسمخانی» از زنجان، «آزاده سالمی» از اصفهان و «مهرداد انتظاری» از تهران دانستند.

در این کنگره همچنین از خانواده‌های شهیدان «قاسمعلی رستمی»، «شکیبا سلیمی»، «حسین نامور» و «محمدجواد کاکه جانی» و نیز از «محمد منتشلو»، «نایبعلی رستمی»، «عین‌الله عبداللهی» و «علی‌داد خیری» به‌عنوان خادم‌الحسین (ع) تجلیل شد.

همچنین در آیین اختتامیه چهاردهمین کنگره «شعر عاشورایی»، از شاعران «سید باقر موسوی»، «منصور ملاولی»، «منصور دولتی»، «محمد رحیمی رضوان»، «علی احسان فریدونی» و «مائده زارعی» در بخش شهرستانی و از ۲ شاعر «محمود اکرامی» و نرضا اسماعیلی» در بخش کشوری تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار