معرفی کتاب؛

شهید «موسی زارعی کیاپی»

کتاب یادنامه سردار شهید «موسی زارعی کیاپی» در سال ۱۳۹۹ از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران منتشر شد.
کد خبر: ۴۸۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ - 27October 2021

شهید «موسی زارعی کیاپی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، کتاب یادنامه سردار شهید «موسی زارعی کیاپی» از مجموعه کتاب‌های «سربند‌های بی‌سر» در سال ۱۳۹۹ از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران منتشر شد.

پژوهش و تألیف این اثر توسط «ابراهیم باقری جامخانه» انجام شد و کتاب از سوی انتشارات «هاوژین» به چاپ رسیده است.

در این اثر ۴۸ صفحه‌ای که در ۵۰۰ نسخه قطع پالتویی منتشر شده است، مطالبی با عناوین «تولد و بالندگی در خانه روحانیت»، «روحانی مردمی»، «درباره خانواده»، «در جمع خانوادگی»، «دانش آموزی و سلحشوری»، «عشق به امام خمینی (ره) و خامنه‌ای مدظله العالی»، «بیداری انقلابی»، «عضویت در سپاه»، «در سیره و عمل»، «ورزش و تهذیب»، «فضیلت فکری و نویسندگی»، «تقوای فردی و اجتماعی»، «حرکت برای جهاد»، «خلاقیت نظامی»، «مقابله با منافقین»، «در آرزوی شهادت»، «ضبط صوتی وصیت‌نامه» و «کتابنامه» در معرض خوانندگان قرار می‌گیرد.

در بخشی از کتاب آمده است:

موسی دل در گرو انقلاب اسلامی داشت. چه جان‌های پاکی که، چون او با انقلاب همراه شدند و به ندای امامشان لبیک گفتند. در حقیقت موسی در جوانی عشق نابی را در وجودش تجربه می‌کرد و آن هم عشق به امام و انقلاب اسلامی بود. «دبیرستان باهنر ساری نقطه شروع فعالیت‌های مذهبی او و برادرش مجتبی شد و حلقه‌ای از دوستان مدرسه را گرد هم جمع کرد که بعد‌ها چند نفرشان به شهادت رسیدند.

ایشان عضو فعال شورای پایگاه مقاومت بسیج روستا و نیز از اعضای کلیدی برپاکننده مراسمات فرهنگی، مذهبی کانون فرهنگی مسجد جامع به شمار می‌رفت. با توچه به نیاز آن زمان به برپایی برنامه‌هایی نظیر ادعیه کمیل، توسل و زیارت عاشورا، ایشان به همراه دیگر بچه‌های فعال مسجد، با ارادت و عشق مثال‌زدنی به ائمه اطهار، شمع خانه اهل بیت را پرفروغ نگه می‌داشتند.

بعضی اوقات هم خودش دعای کمیل را می‌خواند. موسی در کنار این برنامه‌ها، هر زمان فرصتی برایش پیدا می‌شد، کتابی را برمی‌داشت و مشغول مطالعه آن می‌شد. خواهرش ملیحه خانم می‌گوید: «از جمله کتاب‌هایی که من در دستش می‌دیدم، رساله عملیه حضرت امام، نهج البلاغه و کتاب‌های مطهری و دستغیب و نبرد الجزایر بود.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار