تولیت مسجد مقدس جمکران:

بزرگداشت شهدا از مهم‌ترین راه‌های ترویج فرهنگ شهادت است

حجت الاسلام والمسلمین «رحیمیان» گفت: هرچه یاد و نام شهدا در جامعه زنده‌تر باشد، فرهنگ شهادت بهتر ترویج می‌شود و بزرگداشت شهدا یکی از مهم‌ترین راه‌های گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
کد خبر: ۴۹۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵ - 02December 2021

بزرگداشت شهدا از مهم‌ترین راه‌های ترویج فرهنگ شهادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام و المسلمین «محمد حسن رحیمیان» تولیت مسجد مقدس جمکران امروز در مراسم رونمایی از کتاب «معبد زیرزمینی» در سالن همایش عصر آفتاب، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از اسلام ناب است.

وی افزود: اگر شهدای صدر اسلام نبودند اسلام پا نمی‌گرفت، اگر شهدای کربلا نبودند، اسلام دوام نمی‌یافت، اگر شهدای انقلاب نبودند انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و اگر شهدای دفاع مقدس نبودند، امروز جمهوری اسلامی در صحنه گیتی حضور و وجود نداشت.

تولیت مسجد مقدس جمکران تاکید کرد: بنابراین هرچه داریم از شهداست و شهدا هم هرچه دارند از ولایت و پیوند با خدا و اولیای خدا است و نقش محوری که، ولی فقیه زمان امام راحل و در ادامه، رهبر معظم انقلاب ایفا کردند و الان شاهد برکات آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راه‌های ترویج فرهنگ شهادت، بزرگداشت شهداست، گفت: شهدا به عنوان تجسم فرهنگ شهادت، هرچه یاد و نامشان در جامعه زنده‌تر بوده و الگوتر باشند، این فرهنگ بهتر و بیشتر ترویج می‌شود.

رحیمیان ادامه داد: همه آن‌هایی که در راه زنده نگهداشتن یاد شهدا و برپایی کنگره‌ها و مراسم‌ها قدم بر می‌دارند و آنچه به نام شهدا نوشته می‌شود مثل رمان و ... در جهت نشر شهادت و جذب خواننده ها، همه این‌ها این از برکاتی است که امروز ما از آن برخورداریم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بانوان پیشتاز در نوشتن آثار و رمان‌هایی در مورد شهدا بودند، افزود: با اینکه از لحاظ جنسیت متفاوت هستند، ولی عشق به فرهنگ شهادت آن‌ها را مهیا و برانگیخته می‌کند که چنین متونی را بنویسند که بعضا مورد تجلیل مقام معظم رهبری قرار می‌گیرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران در پایان خاطراتی از دیدار خانواده‌های معظم شهدا با حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار