نماینده مردم در مجلس:

دیپلماسی اقتصادی محور توسعه منطقه‌ای خواهد بود

عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی محور توسعه منطقه‌ای خواهد بود، گفت: همین رویکرد است که موجب شده تبادلات ایران با همسایگان ۲۰۰درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۴۹۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶ - 20December 2021

دیپلماسی اقتصادی محور توسعه منطقه‌ای خواهد بود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به تأکید رئیس مجلس بر توسعه دیپلماسی اقتصادی، اظهار داشت: با وجود برخی تنش‌های جزئی در منطقه قفقاز و خلیج فارس با توسعه دیپلماسی اقتصادی در چهارماهه اخیر، تبادلات اقتصادی رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

وی افزود: دیپلماسی سیاسی را از دیپلماسی اقتصادی نمی‌توان جدا کرد و دیپلماسی سیاسی فعال بستر را برای توسعه دیپلماسی اقتصادی ایجاد می‌کند و مجلس هم برای ایجاد و یا اصلاح قوانین در این زمینه آمادگی کامل دارد البته قوانین موجود نیز کامل است.

وی در خصوص استفاده از سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور گفت:بخشی از نخبگان ما در خارج از کشور حضور دارند و وجه تمایز کشور ما با برخی دیگر از کشور‌ها این است که از کشور ما اغلب نخبگان مهاجرت می‌کنند لذا این افراد خود نوعی سرمایه هستند و دعوت این‌ها و واردات فکر می‌تواند ارزشمند باشد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ضرورت دارد بستر‌های لازم برای اطمینان بخشی به این افراد برای حضور در کشور فراهم شود و وزارت خارجه در این زمینه باید فعالانه عمل کند البته امنیت این افراد در داخل کشور تأمین است و می‌توانند با فراغ بال در کشور حضور پیدا کنند و ظرفیت‌های خود را در وطن خویش به کار بگیرند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار