نماینده مردم در مجلس:

قدرت دفاعی و امنیت کشور قابل مذاکره نیست

نظری با بیان اینکه قدرت دفاعی و امنیت کشور قابل مذاکره نیست، گفت: امروز به دنیا ثابت شده اگر کشوری از اقتدار لازم به‌خصوص در حوزه دفاعی برخوردار نباشد، کشور‌های زیاده‌خواه هر لحظه اراده کنند، می‌توانند جنگی راه انداخته و یا اقدام به تهدیدات نظامی کنند.
کد خبر: ۴۹۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ - 27December 2021

قدرت دفاعی و امنیت کشور قابل مذاکره نیست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علیرضا نظری» نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به بیانیه تند انگلیس علیه رزمایش پیامبر اعظم (ص) که با واکنش سفیر ایران در لندن نیز روبرو شد، اظهار داشت: از انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی انتظاری جز این لفاظی‌ها نداریم چرا که همواره ایران را مانع و مزاحم سیاست‌های توسعه طلبانه و زیاده خواهانه خود می‌دانستند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه بحث دفاع و امنیت کشور قابل مذاکره و شوخی بردار نیست، عنوان کرد: امروز به دنیا ثابت شده اگر کشوری از اقتدار لازم به‌خصوص در حوزه دفاعی برخوردار نباشد، کشور‌های زیاده‌خواه هر لحظه اراده کنند، می‌توانند جنگی راه انداخته و یا اقدام به تهدیدات نظامی کنند.

وی افزود: این در حالی است که تمامی این کشور‌ها می‌دانند جمهوری اسلامی ایران طی ۴۲ سال گذشته هیچ گاه به هیچ کشوری تعرض نکرده و آغازگر هیچ جنگی نبوده و همواره در جایگاه دفاع از منافع خود جنگیده‌ایم.

نظری در ادامه با بیان اینکه پایه‌های حفظ امنیت کشور با جوسازی کشور‌های متخاصم که دشمنی خود را بار‌ها در ابعاد مختلف نشان داده‌اند، سست نمی‌شود، اظهار داشت: جمهوری اسلامی سیاست دفاعی خود را هر سال نسبت به سال گذشته توسعه کمی و کیفی خواهد داد و به آخرین فناوری‌های روز دنیا در حوزه نظامی خواهد رسید.

این عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: این موضوع از سیاست‌های اولیه کشورمان بوده و با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی تعیین این سیاست‌ها بر عهده رهبر معظم انقلاب است که همواره حمایت زیادی در این حوزه داشته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه رهبری در برگزاری رزمایش‌ها و ساخت تجهیزات همواره مدافع نیرو‌های نظامی ما بوده‌اند، خاطرنشان کرد: رزمایش‌های نظامی کشورمان بر اساس کنوانسیون‌های جهانی بوده و تاکنون هیچ سلاح ممنوعه‌ای را نه ساخته و نه آزمایش کرده‌ایم و حتی به دنبال آن نیز نیستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: تمام سلاح‌های کاربردی در رزمایش‌ها سلاح‌های متعارفی است که با هیچ یک از ضوابط بین‌المللی مغایرت ندارد از این رو با فشار‌های غرب از این سیاست عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار