رئیس بسیج جامعه زنان کشور مطرح کرد؛

لزوم توجه به اهمیت حجاب و عفاف

بیابانی با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه بشری گفت: افزایش آگاهی عمومی نسبت به رعایت دستورات دینی و شرعی ما می‌تواند سبب جلوگیری از پوشش نامناسب در اماکن عمومی و جامعه شود.
کد خبر: ۴۹۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰ - 31December 2021

لزوم توجه به اهمیت حجاب و عفاف

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مینا بیابانی» رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت حجاب در جامعه امروزی، اظهار داشت: عفاف و حجاب یکی از ارزش‌های معنوی و دینی است که در همه ادیان نسبت به رعایت آن تاکید شده است.

رئیس بسیج جامعه زنان افزود: عفاف و حجاب به لحاظ تأثیرات فردی و اجتماعی جایگاه ویژه‌ای در جامعه بشری از بدو خلقت انسان تا به امروز داشته است، چرا که رعایت آن به عنوان یک دستور دینی موجب تعالی روح می‌شود و هم به لحاظ جایگاه اجتماعی جامعه را از انحرافات باز داشته و سلامت جامعه را تضمین می‌کند و با ایجاد فضایی شیرین؛ بالندگی انسان در جهات مثبت و در زمینه‌های مختلف فکری و علمی را سبب می‌شود.

وی بیان کرد: زمانی که فردی با پوشش مناسب و مبتنی بر قوانین شرع و عرف در جامعه حاضر می‌شود به آحاد جامعه و کسانی که با آن در ارتباط هستند این مفهوم را منتقل می‌کند که من برای فکر، اندیشه، داشته‌ها و توانمندی خودم ارزش خاص و شأن انسانی قائل هستم و دیگران نیز باید بر این اساس و نه ظاهر و جذابیت‌های جنسی تعامل برقرار کنند که این امر نشان دهنده روح متعالی و شأن بلند انسانی است.

بیابانی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب در جامعه ما از شأن و جایگاه دینی و هم از جایگاه فطری و انسانی برخوردار است اظهار کرد: در کشور ایران از هزاران سال پیش موضوع حجاب و عفت ورزی بین زنان و مردان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اساساً حجاب توسط خانواده‌های اشراف بیشتر مورد استقبال قرار‌ می‌گرفته است چراکه آن‌ها جایگاه بسیار ویژه‌ای را در اجتماع برای خود قائل بودند.

رئیس بسیج جامعه زنان تصریح کرد: امروزه با گذشت ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد برخی تحرکات و رفتار‌های نامناسب در جامعه هستیم که عامل این رفتار‌ها حاصل غفلت متولیان فرهنگ کشور است که در این زمینه کار‌ها و فعالیت‌های مناسب و متناسب با مخاطبین را انجام ندادند.

وی خاطرنشان کرد: اگر رفتار‌ها متناسب با درک و رفتار‌های جامعه صورت گیرد آحاد زنان، مردان، دختران و پسران آگاهی و شناخت مناسب را نسبت به این امر مهم که هم در دستورات دینی و هم در فرهنگ غنی ایرانی و ملی ما ریشه دارد پیدا می‌کنند و برخی رفتار‌های ناهنجار به زودی مرتفع خواهد شد.

بیابانی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی اجتماعی نیازمند هم افزایی و هماهنگی در بین همه دستگاه‌های متولی است افزود: امید داریم با برنامه ریزی و استراتژی صحیح مبتنی بر اصول دینی و فرهنگی کشورمان بتوانیم این معضل بزرگ را در واقع به نوعی مرتفع کنیم و جامعه عاری از هرگونه فساد اخلاقی باشد.

وی گفت: به نظر من این رفتار‌های ناهنجار و یا در واقع عدم رعایت پوشش مناسب در اماکن عمومی و در برخی از نقاط کشور به دلیل عدم شناخت کامل و آگاهی از فلسفه وجودی قانون شرع و تمدنی ملی ماست و به نظر من چنانچه این آگاهی به درستی به آحاد جامعه منتقل شود همه عزیزان نسبت به رعایت این قانون و دستورات دینی اهتمام لازم را خواهند داشت.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها