روایت سردار فرجی از حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در همدان؛

ماجرای سخنرانی کوبنده شهید سلیمانی که بازتاب جهانی داشت/ حسرتی که در همدان به دل حاج‌قاسم ماند!

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) با اشاره به سخنرانی تاریخی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در همدان، گفت: سخنرانی شهید سلیمانی در همدان یک سخنرانی جهانی بود و یک پیام به کل دنیا داشت و مردم به یک‌باره به وجد آمدند و تکبیر گفتند.
کد خبر: ۴۹۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۲ - 03January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مرداد سال ۱۳۹۷ در یادواره شهدای «عملیات رمضان» که در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، سخنرانی کوبنده‌ای کرد که بازتاب جهانی داشت.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این یادواره گفت: «ما ملت شهادتیم؛ ما ملت امام حسینیم! بپرس؛ ما حوادث سختی را پشت سر گذاشته‌ایم. بیا! ما منتظریم. مرد این میدان ما هستیم برای شما. شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی همه‌ امکانات شما. این جنگ را شما شروع می‌کنید، اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم....».

ماجرای سخنرانی کوبنده شهید سلیمانی که بازتاب جهانی داشت/ حسرتی که در همدان به دل حاج‌قاسم ماند!

سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی فرجی» رزمنده و همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، به بیان خاطراتی از حضور سردار دل‌ها در همدان پرداخت و اظهار داشت: بعد از شهادت سردار حاج «حسین همدانی»، انتظار می‌رفت که سردار سلیمانی در مراسم‌های تشییع و بزرگداشت این شهید والامقام حضور پیدا کند؛ ولی به لحاظ شرایطی که در جبهه مقاومت وجود داشت، مشکلاتی برای او به‌وجود آمد و این حضور میّسر نشد، تا این‌که سرانجام حاج قاسم به لحاظ آشنایی‌ که با رزمندگان عملیات «رمضان» داشت، در یادواره شهدای این عملیات در همدان حضور یافت و در آن سخنرانی کرد.

وی افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سفر خود به همدان، با خانواده شهدای مدافع حرم دیدار کرد و تمام سخنان و مشکلات آن‌ها را گوش داد و مشکلاتی که قابل حل بود را دستور پیگیری داد و بقیه مشکلات را نیز از فردای همان‌روز شروع به پیگیری کرد.

سردار «فرجی» با اشاره به دیدار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با خانواده شهید «علی خوش‌لفظ»، گفت: در منزل شهید، سردار سلیمانی درخواست یک یادگاری از شهید «خوش‌لفظ» را کرد که جانماز شهید را به سردار دادند و این اتفاق بسیار برای خانواده شهید «خوش لفظ» به یادماندنی بود.

وی همچنین به دیدار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با خانواده شهیدان «خدری» که به‌تازگی مادر این شهیدان به رحمت خدا رفته بود، اشاره کرد و ادامه داد: سردار سلیمانی دیدار خصوصی نیز با سردار حاج‌ «جعفر مظاهری» که از فرماندهان عملیات رمضان بود، داشت و صحبت‌هایی بین آنان رد و بدل شد که یک دیدار سراسر معنویت بود.

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ادامه به دیدار خانواده شهیدان «حاجی‌بابایی» رفت و از نزدیک با پدر و مادر این شهدای بزرگوار دیدار کرد که یک دیدار به‌یادماندنی شد.

ماجرای سخنرانی کوبنده شهید سلیمانی که بازتاب جهانی داشت/ حسرتی که در همدان به دل حاج‌قاسم ماند!

سردار «فرجی» با اشاره به سخنرانی تاریخی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در همدان، گفت: سخنرانی سردار سلیمانی در همدان یک سخنرانی جهانی بود و یک پیام به کل دنیا داشت و مردم به یک‌باره به وجد آمدند و تکبیر گفتند و بعد از تکبیر کف زدند و مجلس پرهیجانی بود.

وی ادامه داد: کسی مجلس را ترک نکرد و مراسم طول کشید و با وجود این‌که هوا گرم بود، مردم با عشق به صحبت‌های حاج قاسم گوش می‌دادند و آن قسمت سخنانش که فرمود: «ما ملت امام حسینیم... ای ترامپ قمارباز» به یادماندنی شد.

همرزم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: سردار سلیمانی تمام مطالبی که در هر استان بیان کردند، به تناسب مردم آن استان بود؛ اما این سخنان سردار در همدان بازتاب جهانی داشت و این موضوع، از شانس و بزرگواری مردم دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان بود که برای آن‌ها یادگاری شد.

رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خیلی علاقه‌مند بود که از محل شهادت خواهران  در نماز جمعه استادیوم قدس بازدید کند؛ ولی فرصت نشد و در لحظه آخر هم به من گفت «حسرتش در دلم ماند که نتوانستم آنجا را ببینم» و در آخر انگشتری به‌عنوان یادگاری به من داد و همدان را ترک کرد.

وی با اشاره به خصوصیات شخصیتی سردار حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت منحصربه‌فرد بود و خداوند سردار را چهار دهه حفظ کرد و در گام دوم انقلاب که ما نیاز به یک الگو و مکتب برای جوانان داشتیم، خداوند سردار از ما گرفت.

همرزم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: حاج قاسم به مسائل ریز یک رزمنده هم توجه می‌کرد و اگر رزمنده‌ای شهید می‌شد، واقعاً قلبش به درد می‌آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار