کارشناس تاریخ شفاهی:

هدف دشمن در جنگ روایت‌ها ناتوان نشان دادن مدیریت دفاع مقدس است

«مومنی شریف» گفت: جنگ روایت‌ها، تسخیر ذهن مخاطب برای تاثیرگذاری بیشتر است و یکی از موضوعات آن، ناتوان نشان دادن مدیریت در دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۰۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳ - 28January 2022

ناتوان نشان دادن مدیریت دفاع مقدس از اهداف دشمن در جنگ روایت‌هاست به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «محسن مومنی شریف» رییس سابق حوزه هنری و عضو شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری، در نشست تخصصی جنگ روایت‌ها در بیانات مقام معظم رهبری در سالن ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: بین ارزش‌های دفاع مقدس و پایداری جمهوری اسلامی ارتباط مستقیمی وجود دارد. اگر حماسه دفاع مقدس نبود چه بسا در زمان خود حضرت امام (ره) هم برخی ارزش‌ها از بین می‌رفت. «روایت فتح» شهید آوینی، روایت فتح خرمشهر نبود بلکه روایت فتح انسان بود که امام خمینی (ره) آن را ایجاد کرد.

رییس سابق حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با ذکر این نکته که جنگ روایت ها، تسخیر ذهن مخاطب برای تاثیرگذاری بیشتر است، عنوان کرد: یکی از موضوعات جنگ روایت‌ها ناتوان نشان دادن مدیریت درست در دوران دفاع مقدس است. جنگ نرم یعنی اینکه از طریق رسانه بتوانیم در تبیین و تاثیرگذاری‌ها مهم، نقش داشته باشیم و رهبر انقلاب نیز جهاد تبیین را در برابر جریان تحریف مطرح فرمودند.

مومنی شریف ادامه داد: روایت درست باید مبتنی بر شناخت مخاطب باشد، همزبانی بیشتری با مخاطب آسیب دیده ما داشته باشد و طیف زیادی را در جامعه متکثر و پراکنده ما در بر بگیرد.  درست گفتن، بیان هنری و مبتنی بر حقیقت، بدون مبالغه، مبتنی بر عقلانیت و بدور از احساسات و در بستر تاریخ بوده و زمان و مکان و نقش همه در آن معلوم و مشخص باشد. روایت باید از هر گونه ابتذال یعنی غفلت از اصول و سطحی نگری پاک و مبرّا باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها