هدف بعدی نیرو‌های یمنی اراضی اشغالی است؟

عملیات اخیر نیرو‌های یمنی به عمق خاک عربستان و امارات به‌شدت مقام‌های رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.
کد خبر: ۵۰۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ - 01February 2022

هدف بعدی نیرو‌های یمنی اراضی اشغالی است؟

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، اخیرا نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سه عملیات، مواضعی را در عمق خاک امارات هدف قرار دادند.

به گزارش «جروزالم پست»، این حملات نیرو‌های یمنی علاوه بر بروز نگرانی‌های امنیتی در کشور‌های عربی، توجه رژیم صهیونیستی را نیز جلب کرده است.

منابعی در انصارالله یمن به روزنامه لبنانی «الاخبار» گفته‎اند آن‌ها به دنبال این هستند که ببینند آیا رژیم صهیونیستی به طور فعال در حمایت از ائتلاف حامی عربستان سعودی و امارات در یمن مشارکت دارد یا خیر؛ آن‌ها گفته‎اند که اگر اینطور باشد، اهداف اسرائیلی به فهرست آن‌ها اضافه خواهد شد.

«جروزالم پست»، می‌نویسد «تهدید‌های گذشته حوثی‌ها (انصارالله) علیه اسرائیل محقق نشده است، اما تشدید تنش‌های اخیر باعث شده تا کارشناسان اسرائیلی زنگ خطر را به صدا در آورند.»

یک کارشناس سیاسی در اراضی اشغالی، می‌گوید که چندین فاکتور به تهدید انصارالله یمن علیه اسرائیل اعتبار می‌بخشد.

به گفته او، «درست است، یمن از اسرائیل دور است، اما چندین چیز باید در نظر گرفته شود؛ تهدید اصلی موشک‌ها و پهپاد‌های حوثی‌ها (انصارالله) هستند.»

او ادامه داد «اگرچه یمن، واقع در منتهی الیه جنوبی شبه جزیره عربستان، از اسرائیل فاصله نسبی دارد، اما حمله حوثی‎ها (انصارالله) نشان می‌دهد که از آنچه به نظر می‌رسد نزدیکتر هستند؛ هزار و ۸۰۰ کیلومتر فاصله بین (منبع) حمله حوثی‌ها (انصارالله) و امارات است؛ و بین منطقه تحت کنترل حوثی‌ها (انصارالله) یمن و ایلات دو هزار کیلومتر فاصله است؛ شهر بندری ایلات اسرائیل؛ حملات آینده از یمن یک احتمال واقعی است.»

در همین حال پایگاه «اکونومیست» در گزارشی با عنوان «جنگ یمن به شهر ابوظبی رسید» به عملیات اخیر نیرو‌های یمنی به امارات می‌پردازد.

این پایگاه، حملات نیرو‌های یمنی به عمق خاک عربستان را امری معمول توصیف کرده و می‌نویسد «اما حمله اخیر به ابوظبی شوکی برای ساکنان امارات بود.»

«اکونومیست» در گزارش خود تاکید می‌کند که حملات به ابوظبی اولتیماتومی برای امارات است مبنی بر این که حملات خود را در یمن متوقف کنند و یا با حملات بیشتری رو به رو شوند.

نگارنده معتقد است «آسیب این حملات به شهرت امارات بیشتر است چرا که امارات خود را مرکز ثبات می‌دانست و اینکه ظاهرا از درگیری‌های منطقه مصون است؛ اکنون امارات باید تصمیم بگیرد که آیا به حملات خود در یمن ادامه دهد و یا عقب نشینی کند.»

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار