یادداشت/

بانوان سرزمین من؛ نماد تحقق «ما می‌توانیم»

در بیاینه گام دوم انقلاب نقش بانوان در تحقق کلمه ما‌ می‌توانیم حائز اهمیت است، نقشی که نه تنها فراموش شدنی نیست بلکه به نوعی پشتوانه‌ای برای تحقق آن است.
کد خبر: ۵۰۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۴ - 03February 2022

بانوان سرزمین من؛ نماد تحقق «ما می‌توانیم»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» عامل عزت و پیشرفت ایران در همه عرصه‌هاست، بندی از بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب اسلامی عامل پیشرفت را در آن می‌دانند.

رهبر انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «با وجود همه‌ این مشکلات طاقت‌فرسا، جمهوری اسلامی روزبه‌روز گام‌های بلندتر و استوارتری به جلو برداشت. این چهل سال، شاهد جهادهای بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفت‌های شگفت‌آور در ایران اسلامی است. عظمت پیشرفت‌های چهل‌ساله‌ی ملّت ایران آنگاه بدرستی دیده می‌شود که این مدت، با مدت‌های مشابه در انقلاب‌های بزرگی همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب هند مقایسه شود. مدیریت‌های جهادی الهام‌ گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» که امام بزرگوار به همه‌ ما آموخت، ایران را به عزت و پیشرفت در همه‌ عرصه‌ها رسانید.»

در راستای توجه به فرمایشات رهبری در بیاینه گام دوم انقلاب نگاهی به نقش بانوان در تحقق کلمه ما‌ می‌توانیم داریم، نقشی که نه تنها هیچگاه فراموش شدنی نیست بلکه به نوعی پشتوانه‌ای برای تحقق آن است. آری «ما می‌توانیم» چون بانوان ما همراه با مردانمان در عرصه کار و تلاش از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و حتی در مواقعی پیشرو بودند.

بانوان سرزمین من در تحقق کلمه ما می‌توانیم کم از مردان نداشتند به طوری که بعد از انقلاب چادر همت بر کمر بسته و برای تحقق آرمان‌های انقلاب هم دوش مردان در صف اول اقتصاد و فرهنگ و سیاست ایستادند. بانوان سرزمین من علاوه بر تربیت فرزندان و توجه به فرهنگ حجاب و عفاف در صنعت و کشاورزی بدون هیچ چشمداشتی دوشادوش مردان کار کردند و در مواقعی اسباب شگفتی دیگران را فراهم کردند.

آنجا که سوار بر ماشین راهداری می‌شود و برف‌روبی می‌کند کم از مردان ندارد، آنجا که راننده اتوبوس و ماشین سنگین می‌شود و چرخ اقتصاد را به حرکت درمی‌آورد و آنجا که در شالیزار و گندمزار مشغول می‌شود و خستگی را خسته می‌کند.

آری بانوان سرزمین من در علم‌آموزی نیز زمزمه ما می‌توانیم را اینگونه تحقق بخشیدند به طوری که نه تنها از مردان عقب نماندند بلکه با ظرفیت چند برابری دانشجوی دانشگاه‌ها شدند و در کنار برادرانشان به تحصیل پرداختند به این امید که به بازوی اقتصادی جامعه بدل شوند و همانطور هم شد و این مهم امروز محقق شده است.

امروز دختران ما پا به پای پسران قله‌های علم و فناوری را طی می‌کنند و در مسابقات و المپیادهای جهانی می‌درخشند و این همان ما می‌توانیم در بیانیه گام دوم انقلاب است که روز به روز بیشتر عیان می‌شود.

آری بانوان سرزمین من در ورزش نیز با اعتماد به نفسی برگرفته از شکوه انقلاب اسلامی که به زنان داده است، توانسته‌اند در محیط‌هایی بدور از هرگونه ناامنی به قله‌های رفیع ورزشی دست یابند و افتخارات آنها در سراسر جهان زبانزد شود همانگونه که امروز می‌بینیم دخترانمان در مسابقات بین‌المللی و المپیک غرشی مردانه داشته و در رتبه‌های برتر می‌درخشند که این صلابت و شکوه را همین انقلاب به ارمغان آورده است.

آری بانوان سرزمین من در سیاست نیز دستی بر آتش دارند و نشان دادند علاوه بر حفظ بنیان خانواده می‌توانند با حضور در عرصه سیاسی بیشتر و بهتر توطئه‌های دشمنان را بشناسند و در جهت خنثی‌سازی این توطئه‌ها پیش روند، آنجا که در صحن مجلس، دولت و مناصب دولتی با اقتدار حضور دارند و نمادی از جلوه‌های زیبای استقلال و آزادی را به نمایش می‌گذارند. 

تبیین مواضع دشمن و حفظ انقلاب نیاز به بصیرت و آگاهی سیاسی از پیرامون جامعه دارد که زنان ما امروز با نگاهی نافذ از این قافله عقب نمانده و این را در عرصه‌های مختلف سیاسی از جمله انتخابات نشان داده‌اند.

آری بانوان سرزمین من با حضور در اجتماع جلوه دیگری از ما می‌توانیم را به منصه ظهور رسانده‌اند آنجا که هر کدام از بانوان ما از حضور در اجتماع نه تنها ابایی ندارند بلکه با کارآفرینی و اشتغال دست توانمندی برای جامعه شده‌اند و توانسته‌اند گامی رو به جلو برای پیشرفت شهر و دیارشان باشند و چرخ اقتصاد را با دستان توانمند خود به حرکت درآورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار