نماینده مردم در مجلس:

طرف مذاکره‌کننده لغو بخشی از تحریم‌ها را پذیرفته است

عباس‌زاده مشکینی گفت: شرایط برای دستیابی به توافق خوب و برد_برد فراهم است به شرطی که غربی‌ها جدیت داشته باشند.
کد خبر: ۵۰۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ - 02February 2022

طرف مذاکره‌کننده لغو بخشی از تحریم‌ها را پذیرفته است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با باقری، معاون سیاسی وزارت امورخارجه و رئیس تیم مذاکره با اعضای ۱+۴، اظهار داشت: دیروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص روند مذاکرات گزارش داده شد و به سوالات نمایندگان پاسخ داده شد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باقری کنی روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و بر حسن نیت و جدیت جمهوری اسلامی ایران تاکید و اضافه کرد که تابحال هیچ گفتگوی مستقیمی با آمریکایی‌ها نداشته ایم.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه از مباحث مطروحه در این جلسه مورد بحث قرار گرفت، می‌توان جمع بندی کرد در شرایط موجود اساسا نتیجه داشتن و مابه ازای عینی مذاکره مستقیم با آمریکا روشن نیست.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین با وجود مثبت و روبه جلو بودن روند مذاکرات، هنوز مسائل مهمی باقی مانده که باید بر سر آن مذاکره و توافق شود. حق ایران است که تمام تحریم‌ها لغو شود لیکن تا به امروز حریف لغو بخشی از آن‌ها را پذیرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:مجموعه قراین و شواهد و واقعیت‌ها از جمله برگه‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در دست دارد نشان می‌دهد شرایط برای یک توافق خوب و برد- برد آماده است به شرط اینکه غربی‌ها هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار