استاندار مازندران:

تامین امنیت سرمایه‌گذاران از وظایف مهم استانداران است

«حسینی‌پور» با بیان اینکه تامین امنیت سرمایه گذاران از دیگر وظایف مهم استانداران است، گفت: برند سازی و تجاری سازی صنایع مازندران هم باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۵۰۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶ - 03February 2022

تامین امنیت سرمایه گذاران از وظایف مهم استانداران استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سیدمحمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در همایش تجلیل از مدیران و صاحبان واحد‌های صنعتی و معدنی برتر مازندران، تسهیل‌گری و حمایت از بخش خصوصی با هدف دستیابی به توسعه پایدار را از اولویت و رویکرد‌های اصلی ستاد تسهیل استان عنوان کرد و اظهار داشت: تجربه ثابت کرده است که با ورود بخش خصوصی، مشکلات اقتصادی کشور رفع می‌شود.

وی بر لزوم نوسازی تجهیزات واحد‌های صنعتی و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصادی استان تاکید کرد و با بیان اینکه تامین امنیت سرمایه گذاران از دیگر وظایف مهم استانداران است، گفت: برند سازی و تجاری سازی صنایع مازندران هم باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

حسینی‌پور افزود: جایگاه اقتصادی کشور در سال‌های گذشته در برخی زمینه‌ها افت کرد و یکی از دلایل آن شیوع ویروس کرونا بود که باعث کاهش رشد اقتصادی کشور و از جمله در مازندران شد.

وی تصریح کرد: ارزش تولید ناخالص داخلی مهم‌ترین متغییر در حوزه اقتصاد است و باید بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا جامعه صنعتی از شرایط انفعال خارج و به سمت توسعه محوری حرکت کند.

استاندار مازندران بر لزوم به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: در دو ماه گذشته مطالعات زیادی در این بخش انجام شد تا گره‌های اساسی موجود در این بخش باز شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید با کاهش بوروکراسی اداری، از بخش خصوصی حمایت کنند، افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی راهگشای بسیاری از مشکلات و معضلات فراروی کشور بویژه در بخش اقتصادی است.

استاندار مازندران موضوع پسماند را از جمله مشکلات اساسی استان عنوان کرد و گفت: در نظر است از ظرفیت یک شرکت دانش بنیان که به پیشرفته‌ترین تکنولوژی در بحث بازیافت زباله دست یافته است، استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های مازندران بین درآمد و هزینه‌های خود توازن و تناسبی ندارند و به نوعی در حال انفجار هستند، افزود: باید شهرداری‌ها را از فشار اقتصادی که اکنون گرفتار آن هستند، نجات دهیم و یکی از راهکار‌ها این است که ایجاد شرکت‌های خدماتی در حوزه پسماند است.

در پایان این آیین از صاحبان ۳۴ واحد برتر صنعتی و معدنی مازندران با اهدای هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار