مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

باید به تعداد رزمندگان و شهدای استان مازندران کتاب تولید شود

سردار «ملکی» گفت: باید به تعداد رزمندگان و شهدای استان مازندران تولید کتاب داشته باشیم که در این زمینه نیازمند همت دستگاه‌های استانی و تأمین منابع مالی هستیم.
کد خبر: ۵۰۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ - 17February 2022

یادمان‌های شهدای گمنام محلی برای شکل‌گیری شخصیت جوانان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، صبح امروز (پنج‌شنبه) در گردهمایی اعضای هیئت امنای ستاد اجرایی شهدای گمنام بابل، با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س)، اظهار داشت: برگزاری برنامه‌ها با محوریت شهدا تذکر به خودمان است و باید از این فرصت‌ها برای صیقل دادن روح و روان‌مان بهره ببریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از پیکر‌های مطهر شهدا در مناطق عملیاتی مانده‌اند و هنوز تفحص نشده‌اند، افزود: حضور در مناطق عملیاتی باعث تحول می‌شود و باید با چشمِ دل ببینیم تا به کمال برسیم.

سردار ملکی با اشاره به تفحص شهیدان «سید ابراهیم اسماعیل‌زاده» و «سید حسین اسماعیل‌زاده» (پدر و پسر) در منطقه عملیاتی «والفجر ۶ (چیلات)»، عنوان کرد: تابلوی شهیدان اسماعیل‌زاده در حسینیه وداع مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران جانمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه خادمین شهدا توفیق دارند در مسیر شهدا گام بر‌دارند و به نوکری آن‌ها بپردازند، ادامه داد: شما مدال خادمی شهدا را بر گردن دارید و نگاه ویژه شهدا به زندگی‌تان برکت می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه یادمان‌های شهدای گمنام مکانی برای روایتگری و شاخه‌ای از دانشگاه شاهد است، اضافه کرد: اینجا محل شکل‌گیری شخصیت جوانان خواهد بود.

سردار ملکی با بیان اینکه در شهرستان نکا با کمک‌های مردمی، حسینیه شهدای گمنام احداث شد و برنامه‌های فرهنگی در آن انجام می‌شود، تصریح کرد: در بابل ظرفیت خوبی داریم و تشکل‌های مردم‌نهاد کار دلی انجام می‌دهند و با دادن حکم، منسجم‌تر کار‌ها دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه از تعداد ۴۱۲ شهید گمنام استان مازندران، ۴۳ شهید در بابل خاکسپاری شده‌اند، افزود: سال آینده نیز چند شهید گمنام در این شهرستان خاکسپاری خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تأکید بر ضرورت ساماندهی یادمان‌های شهدا، گفت: باید به تعداد رزمندگان و شهدای استان مازندران تولید کتاب داشته باشیم که در این زمینه نیازمند همت دستگاه‌های استانی و تأمین منابع مالی هستیم.

در پایان این برنامه، حکم مسئولیت اعضای ستاد اجرائی یادمان‌های شهدای شهرستان بابل، به آن‌ها اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها