نماینده ولی فقیه در گیلان:

شورای فرهنگ عمومی بزرگ‌ترین سامانه در عرصه فرهنگ است

آیت‌الله «فلاحتی» با اشاره به اینکه زیربنای همه اموری که در جامعه منجر به تعالی می‌شود فرهنگ است، گفت: شورای فرهنگ عمومی بزرگ‌ترین سامانه عرصه فرهنگ کشور و استان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۰۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ - 02March 2022

شورای فرهنگ عمومی بزرگ‌ترین سامانه در عرصه فرهنگ استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع «بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۱» با تاکید بر اینکه فرمایش رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب است، اظهار داشت: در دنیای معاصر چه کسی است که می‌تواند اینگونه جامع سخن بگوید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به یکی از نکته‌های کلیدی مقام معظم رهبری مبنی براینکه بسیاری از فعالیت‌ها جهاد نیست، تصریح کرد: جهاد زمانی است که یکی از اهداف دشمن را انسان هدف قرار دهد و خنثی کند.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ما را وارد جریانی کند که نمی‌خواهیم، افزود: جهاد تبیین باید با رویکرد هدف قرار دادن دشمن و تقویت ارزش‌ها در تمام عرصه‌ها شکل گیرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ایجاد شبهات توسط دشمن در معادلات جدید خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد ما را وادار به پاسخگویی کند البته باید به شبهات پاسخ داده شود ضمن اینکه ضرورت دارد به تبیین ارزش‌ها بپردازیم.

وی با بیان اینکه از سبک زندگی اسلامی نباید غافل شویم، تاکید کرد: امروز دشمن به دنبال تغییر گفتمان فرزندانمان است و براین اساس سبک زندگی در گفتمان‌ها پایین کشیده شده و حریم‌ها را رعایت نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان از تدوین طرح عفاف و حجاب توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان خبر داد و متذکر شد: طرح مذکور باید به تمام دستگاه‌های متولی ارائه داده شود و آن را برای مردم تبیین کنید.

وی با اشاره به اینکه زیربنای همه اموری که در جامعه منجر به تعالی می‌شود فرهنگ است، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی بزرگ‌ترین سامانه عرصه فرهنگ کشور و استان محسوب می‌شود.

آیت الله فلاحتی محیط زیست، فرهنگ و فضای مجازی را از موضوع‌های اصلی گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش ما این بود پسماند، آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود و تالاب انزلی تبدیل به گفتمان جامعه شود و این اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه آثار مخرب زیست محیطی پسماند بسیار سخت است، افزود: به میزانی که فرهنگ‌های مبتذل تاثیر منفی دارد، پسماند نیز اثر سوء می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ساماندهی حریم ۶۰ متری ساحل توسط نماینده عالی دولت در گیلان در مدت ۲۰ روز تاکید کرد: در اجرای طرح ستاد امر به معروف و نهی از منکر در عرصه عفاف و حجاب نیز یقین دارم می‌توانیم به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به اینکه تقویت تولید از موضوع‌های مهم در کنار گردشگری گیلان است، بیان کرد: آسیای میانه بستر مناسبی برای عرضه محصولات تولیدی استان است.

در پایان جلسه مذکور کتاب «اهمیت نماز از منظر پژوهش» توسط آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده، ولی فقیه و «اسدالله عباسی» استاندار گیلان رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار