با حضور راویان قم صورت گرفت؛

روایت حماسه لشکر ۱۷ در اروند و عملیات والفجر ۸

شرکت کنندگان در اردوی آموزش روایتگری مجمع راویان انقلاب و دفاع مقدس استان قم، از یادمان عملیات والفجر ۸ و حماسه عبور غواصان لشکر ۱۷ از رود اروند بازدید کردند.
کد خبر: ۵۱۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶ - 06March 2022

روایت حماسه لشکر ۱۷ در اروند و عملیات والفجر ۸به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، شرکت کنندگان در اردوی آموزش روایتگری مجمع راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم پس از زیارت یادمان شلمچه در خرمشهر، با گذر از آبادان، در ساحل اروند و یادمان عملیات والفجر ۸ حضور یافتند.

این منطقه یادآور حماسه شهدا و رزمندگان غواص گردان‌های لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) و دیگر یگان‌های حاضر در این عملیات آبی خاکی بود که پس از ماه‌ها شناسایی و بررسی وضعیت آب، در شامگاه ۲۰ بهمن ۱۳۶۴ از این رودخانه خروشان عبور کرده و شهر بندری فاو عراق را به تصرف خود در آوردند.

حضور راویان استان قم در ساحل اروند، با روایتگری «هادی اسماعیل زاده» از پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس در خوزستان بود که به تشریح کامل وضعیت منطقه در قبل، حین و بعد از عملیات والفجر ۸ پرداخت.

در پایان، شرکت کنندگان این دوره آموزشی، سوار بر کشتی شدند و با سردادن سرود‌های حماسی، یاد شهدا و عزت و عظمت انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

بازدید از نمونه پل بعثت جهاد سازندگی و همچنین زیارت قبور ۸ شهید گمنام واقع در ساحل اروند، از بخش‌های دیگر حضور در یادمان منطقه عملیاتی والفجر ۸ بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار