امام جمعه سنندج:

۱۲ فروردین روز مردم سالاری دینی است

ماموستا «رستمی» گفت: ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸، سالروز مردم سالاری دینی است، چراکه ملت ایران، بدون هیچ اجباری و با میل خود به نظام جمهوری اسلامی رای «آری» دادند.
کد خبر: ۵۱۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳ - 01April 2022

۱۲ فروردین روز مردم سالاری دینی استبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، ماموستا «فایق رستمی» امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه سنندج با بیان اینکه مردم با اعتقاد کامل و با رای ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی رای دادند، اظهار داشت: ملت ایران اسلامی در آن روز مبارک، به جهانیان اعلام کردند که اسلام و نظام سیاسی مبتنی بر آموزه‌های دینی را می‌خواهند.

وی رای مردم ابران به جمهوری اسلامی را بیانگر عقیده، پایبندی به ارزش‌ها و باور ملت به فرهنگ و تمدن اسلامی دانست و افزود: رای به جمهوری اسلامی به قدرت این دین برای سعادت بشریت برمی‌گردد، همچنانکه دین اسلام بر چهار رکن مشورت، مساوات، عدالت و آبادانی بنا شده که نشان از کامل بودن آن است.

امام جمعه سنندج با مطرح کردن این سوال که کدام دین به اندازه اسلام به آزادی بشریت، مساوات، کرامت و مقابله با نژادپرستی اهمیت دااده است، ادامه داد: دین اسلام همواره از انسان‌های مظلوم دفاع کرده و یکی از دلایل رای مردم به جمهوری اسلامی، همین عدالتخواهی اسلام است.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها به حلول ماه رمضان اشاره کرد و از مردم خواست بدون مشاهده ماه، اقدام به گرفتن روزه نکنند و تابع اعلام رسمی دولت و دستگاه‌های مسوول باشند تا شاهد تشتت و چندگانگی در فریضه روزه نباشیم‌.

وی ضمن تاکید بر توجه به فریضه روزه و استفاده کامل از برکات ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان دوران حبس خود را سپری می‌کنند که نیازمند کمک‌های مردم خیرخواه و افراد توانمند هستند تا زمینه آزادی آنان فراهم شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان هم پیش از خطبه‌ها با بیان اینکه ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی مکمل ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ بود، اظهار داشت: مردم ایران در ۱۰ فروردین سال ۱۳۵۸ با دادن رای "آری"، حاکمیت اسلام و نظام اسلامی را پذیرفتند و آن را به جهانیان اعلام کردند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات افزود: اکنون انقلاب اسلامی بعد از ۴۳ سال، همواره سربلند و با عزت مسیرش را طی می کند و دشمنان نیز تلاش می‌کنند نظام را با سیاه‌نمایی ناکارآمد جلوه دهند که وظیفه ما است در کنار بیان نقاط ضعف، دستاوردهای انقلاب و نقاط قوت را هم تببین کتیم.

وی با اشاره به تاکید رهبری بر شعارهای اقتصادی و لزوم تلاش برای توسعه کشور، اضافه کرد: جوانان باید از عقبه‌های نظام اسلامی و وابستگی کشور به آمریکا و غرب در دوران شاهنشاهی مطلع شوند، ضمن اینکه بدانند امروز در جهان صاحب عزت، استقلال و قدرت هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار