مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی:

وحدت مسلمانان شیعه و سنی باید عمیق‌تر شود

حجت‌الاسلام «سیفایی» با بیان اینکه وحدت مسلمانان شیعه و سنی نباید بخاطر هیچ مسئله‌ای متوقف و از هم بپاشد، گفت: امروز زنان جهان اسلام باید از آبروی رسول اکرم (ص) و جایگاه زنان، حجاب و عفاف دفاع کنند.
کد خبر: ۵۱۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳ - 30April 2022

وحدت مسلمانان شیعه و سنی نباید متوقف شود

به گزارش دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «محمدتقی سیفایی» مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی جمعه شب در مراسم افطاری تحت عنوان وحدت و مقاومت که با حضور بانوان مبلغ در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد، با اشاره اینکه در بحث وحدت متاسفانه ذهن‌ها در چند وقت اخیر مشغول مسائل کوچک است، اظهار داشت: مسئله امروز مسئله بزرگی است و زن مسلمان امروز مدعی پیش‌روترین مدل تاثیرگذاری زن است، آن‌هم در جامعه‌ای که زن در آن جامعه زنده به گور می‌شد، اکنون این زن مدعی، فعال و اثر‌گذار است.

وی با تاکید بر این نکته که گاهی نیاز است باهم مرور کنیم زن چیست و آیا زن یک کالا است، افزود: زن هیچ فرقی از نظر ارزش و اعتبار با مرد ندارد بلکه زنان امروز (شیعه و سنی) اگر ماموریت خود را آنچه که هست بدانند شب و روز خود را در راه نهادینه کردن این موضوع می‌گذارند.

حجت‌الاسلام سیفایی اعلام کرد: الگوهای قرآنی که برای زنان مطرح شده از جمله «آسیه، مریم و هاجر» را باید بشناسم، تاثیرگذاری اجتماعی و حفظ هویت مومنانه را درک کنیم، تا به لطف خدا به غایت اصلی برسیم.

وی با بیان اینکه خواهرانی در جبهه مسجدالاقصی هستند که رژیم اشغالگر ورودشان را مسجدالاقصی ممنوع کرده است، تصریح کرد: این بانوان از جبهه خود، نه با کارهای مردانه بلکه با کارهای زنان کوتاه نیامدند و با آشپزی، برگزاری کلاس قرآن به تلاش پرداختند و اینان به نوعی باعث بیداری غفلت زدگان جوامع اسلامی هستند و با حفظ هویت زنانه خود را وسط معرکه می‌اندازند آنهم در شرایط فعلی که در برخی جوامع یا زن نقش اجتماعی ندارد یا اگر نقشی در اجتماع دارند، هویت دینی خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه مسئله فلسطین تبدیل به کلیشه شده بگونه‌ای که انگار قتل عام مومنان فلسطین مهم نیست! آیا این مکتب قرآنی است؟ چه چیزی اینقدر خیال ما را در مورد فلسطین مظلوم  راحت کرده است؟ اگر خود را وسط معرکه نبینیم مثل کسانی هستیم که ایمان آوردند اما هجرت نکردند اینک در فلسطین با مردم مظلوم اما مقتدر مواجه هستیم باید به وعده خدا معتقد باشیم و بدانیم طبق وعده خدا فلسطین پیروز است.

حجت‌الاسلام سیفایی با بیان اینکه وحدت مسلمانان شیعه و سنی نباید بخاطر هیچ مسئله‌ای متوقف و از هم بپاشد، بیان کرد: امروز زنان جهان اسلام باید از آبروی رسول اکرم (ص) و جایگاه زنان، حجاب و عفاف دفاع کنند اما متاسفانه در فرهنگ غربی‌ها از زنان به‌عنوان یک کالا و ابزار استفاده کرده در حالی‌که در ایران اسلامی هیچ تفاوتی در ساحت ایمانی بین زن و مرد نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار