امام جمعه موقت شهرکرد:

صبر و متانت خانواده‌ شهدا نشان‌دهنده اعتقادات پررنگ آن‌هاست

حجت‌الاسلام «فاطمی» گفت: صبر، شکیبایی و متانتی که خانواده شهدا از خود نشان دادند نیز به دلیل عشق و اعتقادات پررنگ آن‌هاست.
کد خبر: ۵۳۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ - 03July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین «ابوالحسن فاطمی» امام جمعه موقت شهرکرد، صبح امروز (یک‌شنبه) در یادواره ۶۴ شهید سنگرساز بی‌سنگر استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: خانواده شهدا با منش شایسته خود، دنیا و مادیات آن را شرمنده خود کردند و با بزرگواری مایه افتخاری برای سرزمین اسلامی ایران شدند.

وی افزود: هرکدام از شهدایی که امروز نام برده شدند، در منطقه محل زندگی خود مانند یک چراغ درخشیدند و نورافشانی کردند و خانواده این شهدای گران‌قدر نیز به افتخاری بزرگ تبدیل شدند.

فاطمی ادامه داد: چیزی که باعث شد شهدا پا در راه رشادت و جهاد در راه خدا بگذارند، عشق به اسلام و امام زمان (عج) است و از این مسئله می‌توان این موضوع را مورد توجه قرار داد که در سال‌های دفاع مقدس  عقیده مردم به ارزش‌های دینی و مقدسات موجب شد تا آن‌ها پا در مسیر دفاع از کشور و اسلام گذاشته و تا مرز شهادت پیش روند. همچنین صبر، شکیبایی و متانتی که خانواده شهدا از خود نشان دادند نیز به دلیل عشق و اعتقادات پررنگ آن‌هاست.

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان این‌که دوران دفاع مقدس سال‌های فداکاری، ایثار، ازخودگذشتگی و... بود، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم یک جامعه سالم و حتی یک خانواده سالم داشته باشیم، باید به سمت اعتقادات و پررنگ کردن آن‌ها حرکت کنیم؛ چراکه امروز نیز شاهد هستیم دشمنان فتنه‌های زیادی به کار می‌برد تا به واسطه آن‌ها، نسل جوان را فریب دهد و برای از بین بردن ایمان مردم نیز تلاش‌های بسیاری می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت خانواه در جامعه، اضافه کرد: زمانی که ایمان مردم ضعیف شود، ناهنجاری‌های بسیاری در جامعه دیده می‌شود و یکی دیگر از نتایج آن نیز دور شدن جامعه از سبک زندگی اسلامی است و به همین دلیل افراد مسن‌تر باید مسئولیت خود را در برابر نسل جوان ایفا کند؛ چراکه مهم‌ترین بستر برای هدایت افراد خانواده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار