نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

حجاب، از ضروریات دین است

«مطیعی» گفت: حجاب از ضروریات دین و مسئله سیاسی کشور به شمار می‌رود و این مهم می‌طلبد تا تبلیغ، ترویج و حفظ حجاب به عنوان یک وظیفه همگانی قلمداد شود.
کد خبر: ۵۳۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳ - 08July 2022

به گزارش دفاع‌رس از سمنان، حجت‌الاسلام «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان با بیان اینکه حجاب امروز نه مسئله شخصی بلکه از ضروریات دین و مسئله سیاسی کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: این مهم می‌طلبد تا تبلیغ، ترویج و حفظ حجاب به عنوان یک وظیفه همگانی قلمداد شود.

وی ضمن بیان اینکه در استان برای رسیدن به این مهم قرارگاه حجاب و عفاف تشکیل شده است، افزود: سمنان یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه است اما این به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید اقدامات فرهنگی همچنان در دستور کار قرار گیرد تا اثر بخشی خود را نشان دهد.

خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه خانواده و جامعه با انجام فعالیت فرهنگی می‌توانند در راستای حفظ و ترویج حجاب و عفاف گام بردارند، ابراز داشت: خانواده و آموزش و پرورش می‌توانند بسیار در نگهداری و پاسداری از باور عفاف و حجاب نقش آفرین باشند لذا روی این دو حوزه می‌بایست برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد.

مطیعی با بیان اینکه دشمن روی مباحث فرهنگی ما به خوبی تمرکز کرده است، تصریح کرد: ترویج و حفظ فرهنگ حجاب و عفاف نیز نیازمند گفتمان سازی و اجرای برنامه‌هایی با پیوست فرهنگی است به نحوی که تشویق کننده افراد به این فریضه دینی و الهی باشد.

وی با بیان اینکه ٢١ تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و روز حجاب و عفاف است، افزود: برای جلوگیری از توطئه دشمن که پیش‌تر نیز درباره آن بحث شد می‌بایست بصیرت و آگاهی مردم افزایش یابد چرا این مهم رمز پیروزی و شکست توطئه‌های آنها است.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار