مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع):

شهدای مظلوم «سوباشی» به مردم معرفی شوند

سردار «فرجی» گفت: برنامه بزرگداشت شهدای مظلوم «سوباشی» را نباید معطوف به یک روز کرد و باید با فضاسازی مناسب در سطح شهر این شهدا به مردم معرفی شوند.
کد خبر: ۵۳۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ - 20July 2022

شهدای مظلوم «سوباشی» به مردم معرفی شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی فرجی» مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) امروز در جلسه هماهنگی یادواره شهدای «سوباشی» در سالن جلسات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان، اظهار داشت: در برنامه بزرگداشت شهدای سایت پدافند هوایی «سوباشی» و عملیات «مرصاد» تصاویر شهدای هر دو عملیات استفاده شود و برنامه بزرگداشت شهدای «سوباشی» را نباید معطوف به یک روز کرد و باید فضاسازی مناسب در سطح شهر صورت گیرد.

وی افزود: رزمندگان حاضر در سایت پدافند هوایی «سوباشی» در همدان، با مهارت و از خودگذشتگی خود توانستند نیرو‌های هوایی رژیم بعث را که وظیفه پشتیبانی از منافقین را در عملیات مرصاد به عهده داشتند از بین ببرند و زمینه را برای انتقال و حضور نیرو‌ها در منطقه مرصاد فراهم کنند.

سردار فرجی با اشاره به مظلومیت شهدای سایت هوایی «سوباشی» گفت: تعدادی از نوجوانان باید در این یادواره حضور پیدا کنند تا بدانند سوباشی کجا بوده و علت شهادت شهدایی که با نهایت مظلومیت به شهادت رسیدند چه بوده است.

وی یادآور شد: ۸۰ نفر از رزمندگان قدیمی سایت هوایی «سوباشی» از سراسر کشور به این یادواره دعوت شدند که باید از حضور این افراد حداکثر استفاده را کرد و به عنوان تاریخ شفاهی «سوباشی» باید از این افراد مصاحبه و مستندسازی در این خصوص صورت گیرد‌.

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) ادامه داد: می‌توان از ظرفیت حضور این رزمندگان در استان استفاده کرد و در صدا و سیما و یا در مراسمات مختلف برای اقشار مختلف به روایتگری و تشریح وقایع و بمباران سایت هوایی «سوباشی» بپردازند.

وی با بیان اینکه در نظر داریم در کنگره شهدای سال ۱۴۰۲ استان همدان کاستی‌های کنگره قبلی را برطرف کنیم، متذکر شد: یادواره شهدای «سوباشی» قرار نیست فقط در یک روز انجام شود، در نظر داریم بهره‌برداری و مستندسازی از این یادواره داشته باشیم و یک ویترین از شهدای سوباشی در کنگره دوم ۸ هزار شهید استان همدان تهیه کنیم.

سردار فرجی خاطر نشان کرد: نمی‌خواهیم مردم را دعوت کنیم تا چند ساعتی در یادواره حضور داشته باشند بلکه در نظر داریم با فضاسازی مناسب شهری شهدای مظلوم «سوباشی» را به مردم معرفی کنیم و اینکه ما بتوانیم یک خلبان گمنام را معرفی کنیم، کار ارزشمندی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار