نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد؛

ضرورت تشکیل کمیسیون مردمی در مجلس شورای اسلامی

الهیان بر ضرورت تشکیل کمیسیون مردمی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با این کمیسیون در مجلس شورای اسلامی مشارکت مردم در فرایند تصویب قوانین را افزایش دهیم.
کد خبر: ۵۳۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶ - 13August 2022

در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی حضور مردم در امور کشور الزامی استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «زهره الهیان» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز ملی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم اتفاقات خوبی را در حوزه مشارکت‌های مردمی در دولت سیزدهم رقم بزنیم و به عنوان شروع کار ایجاد سامانه جامع برای شناسایی ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد بسیار خوب است.

وی ادامه داد: این سامانه باعث یکپارچگی و انسجام بیشتر تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد خواهد شد، امیدواریم با توجه به شعار‌های که دولت می‌دهد زیرساخت‌های آن در معاونت اجتماعی وزارت کشور ایجاد شود.

الهیان تصریح کرد: برای تحقق مردمی سازی دولت برای اولین بار دولت حجت‌الاسلام رئیسی دستیار ویژه رییس جمهور در امر مردمی سازی را تعیین کرد و عبودتیان پرقدرت در مسیر مردمی سازی حرکت می‌کند.

نماینده مردم تهران بیان داشت: دیروز شاهد سی و یکمین سفر استانی رئیس جمهور بودیم و برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی یک رئیس جمهور در یک سال به تمام استان‌های کشور سفر کرد که این موضوع حاکی از آن است که رئیس جمهور و دولت در حال عمل به شعار خود مبنی بر مردمی سازی دولت هستند.

وی با بیان اینکه کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، گفت: در شرایطی هستیم که کشور تحریم‌های بی سابقه‌ای را تحمل می‌کند و دولت سیزدهم وارث بدهی دولت‌های قبل است، بنابراین نیاز است که مردم را همانطور که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند وارد عرصه شوند و دولت در مسیر مردمی سازی دولت حرکت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس درخصوص کمیسیون مردمی در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم بتوانیم با این کمیسیون در مجلس شورای اسلامی مشارکت مردم در فرایند تصویب قوانین را افزایش دهیم که نمایندگان هم تا اینجا موافقت خود را با چنین کمیسیونی اعلام کرده اند، زیرا همانطور که مستحضر هستید بسیاری از نمایندگان خودشان در فعالیت‌های مردمی مشارکت داشته اند.

الهیان در تشریح مشکلات حوزه سازمان‌های مردم نهاد گفت: تاخیر در صدور مجوز، مالیات و بروکراسی اداری مهم‌ترین مشکلات حوزه سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد به حساب می‌آیند، خصوصا تاخیر در صدور مجوز که مانع از حضور جوانان پرانرژی و پرشور در حوزه فعالیت‌های مردمی می‌شود.

وی تصریح کرد: دولت باید خدماتی اعم از خدمات عمرانی، آموزش، بهداشتی و توانمندسازی را به مردم ارائه دهد که می‌تواند با کمک سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد به نحو احسن این خدمات را ارائه دهد، زیرا تشکلهای بسیار موفقی در این زمینه داریم.

الهیان با بیان اینکه همه عقلا بر لزوم وجود قانون در عرصه فعالیت‌های مردم نهاد تاکید دارند، گفت: وجود قانون قطعا می‌تواند موجب کاهش سواستفاده‌های احتمالی شود و مطمئن باشید که در تصویب این قانون مجلس از مشارکت مردم استفاده خواهد کرد، البته متاسفانه برخی از تشکل‌ها اخیرا بیانیه‌ای مبنی بر اینکه حوزه فعالیت‌های مردم نیاز به قانون ندارد، صادر کرده اند که پاسخ آن‌ها را به شما واگذار می‌کنم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار