کوتاهی اروپا در پرداختن به بحران مهاجرت

بسیاری از کشور‌های اروپایی در پرداختن به بحران مهاجرت و وضعیت پناهجویان در اروپا کوتاهی کرده‌اند.
کد خبر: ۵۴۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ - 06September 2022

کوتاهی اروپا در پرداختن به بحران مهاجرت

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، بحران مهاجرت و پناهجویی در سراسر جهان در حال تشدید شدن است و با این وجود اتحادیه اروپا به تعهدات خود در این زمینه عمل نمی‌کند.

به گزارش «eu.rescue»، از آنجایی که بحران‌های متعدد در سراسر جهان منجر به تعداد بیشتری از افراد آواره نسبت به گذشته می‌شود، ضروری است که کشور‌های اتحادیه اروپا نه تنها به تعهدات موجود خود عمل کنند، بلکه متعهد شوند که برنامه‌های اسکان مجدد خود را در سال‌های آتی افزایش دهند و آن را تقویت کنند.

کمیته بین‌المللی نجات از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا می‌خواهد تا تعهدات اسکان مجدد خود را برای سال ۲۰۲۳ احیا و افزایش دهند.

ترکیب مرگبار درگیری، تغییرات آب و هوایی، همه‌گیری کرونا و افزایش نابرابری به تشدید این بحران می‌کند که به سرعت در حال افزایش است، این امر استقبال و حمایت کافی از پناهندگان را برای کشور‌های بزرگ میزبان پناهندگان دشوارتر می‌کند.

بر اساس آماری که در سال ۲۰۲۱ منتشر شده، تنها سه کشور اتحادیه اروپا (آلمان، فرانسه و سوئد) در بین ۳۰ کشور برتر میزبان پناهجویان قرار داشتند.

تنها تعداد کمی از کشور‌های اتحادیه اروپا به طور فعال پناهندگان را اسکان می‌دهند و همه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به طور یکسان در اسکان مجدد پناهندگان مشارکت نمی‌کنند.

در پنج سال گذشته، تنها ۹ کشور سالانه پناهندگان را اسکان داده‌اند و در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۸ درصد از کل پناهجویانی که در اتحادیه اروپا اسکان داده شدند، تنها به سه کشور وارد شدند.

در حالی که اکثر کشور‌های اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۵ به نوعی برنامه‌های اسکان مجدد پناهجویان را راه‌اندازی کرده‌اند، در سال‌های بعد بسیاری از آن‌ها اجازه داده‌اند که این برنامه‌ها محدود و یا برچیده شوند.

در سال ۲۰۱۷، ۲۰ کشور اتحادیه اروپا (و همچنین انگلیس) در حال اسکان مجدد پناهندگان بودند؛ این تعداد در سال ۲۰۱۹ به ۱۵ کشور کاهش یافت؛ در سال ۲۰۲۱، تنها ۱۲ کشور اتحادیه اروپا در حال اسکان مجدد پناهندگان بودند و تنها ۱۰ کشور در سال ۲۰۲۲ به این برنامه ادامه می‌دهند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار