دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

استقرار حکومت «الله» در گروی وحدت در جامعه اسلامی است

امام خمینی (ره) فرمودند: اگر بخواهید اسلام و حکومت الله برقرار باشد و دست استعمار و استثمارگران خارج و داخل از کشورتان قطع شود، نباید انگیزه الهی‌تان را از دست بدهید که تفرقه و اختلاف در تضاد با آن است.
کد خبر: ۵۵۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 28October 2022

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، هر چند جهان اسلام به دلیل منابع انسانی و طبیعی و ذخایر استراتژیک و از سویی اشتراک دینی، دارای قابلیت‌های فراوانی برای تبدیل شدن به یک قدرت اثرگذار در هندسه قدرت جهانی است، اما به دلیل برخی عوامل و زمینه‌های داخلی و خارجی، دچار چالش‌های جدی است و تاکنون از این پتانسیل عظیم استفاده شایسته‌ای نشده است.

رهبر کبیر انقلاب اسلامی: استقرار حکومت «الله» در گروی وحدت در جامعه اسلامی است

وحدت ملّی در سیره نظری و عملی امام خمینی

امام خمینی بار‌ها در سخنان خود ملّت ایران را به حفظ وحدت و اتّحاد سفارش کرده اند به این جهت که ایشان وحدت عموم ملّت را رمز پیروزی می‌دانستند به عبارتی وحدت ملّی باعث به ثمر رسیدن انقلاب به رهبری امام خمینی شد. ایشان در قسمتی از وصیتنامۀ سیاسی-الهی خود در مورد رمز پیروزی و رمز بقاء انقلاب اسلامی می‌فرمایند:

بی تردید رمز بقاء انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است و رمز پیروزی را ملّت می‌داند و نسل‌های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن انگیزۀ الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی و اجتماع ملّت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد. اینجانب به همه نسل‌های حاضر و آینده وصیت می‌کنم که اگر بخواهید اسلام و حکومت الله برقرار باشد و دست استعمار و استثمارگران خارج و داخل از کشورتان قطع شود این انگیزه الهی را که خداوند تعالی در قرآن کریم بر آن سفارش فرموده است از دست ندهید و در مقابل این انگیزه که رمز پیروزی و بقاء آن است، فراموشی هدف و تفرقه و اختلاف است. بی جهت نیست که بوق‌های تبلیغاتی در سراسر جهان و ولیده‌های بومی آنان تمام توان خود را صرف شایعه‌ها و دروغ‌های تفرقه افکن نموده اند و میلیارد‌ها دلار برای آن صرف می‌کنند... امروز و در آتیه نیز آنچه برای ملّت ایران و مسلمانان جهان باید مطرح باشد و اهمّیت آن را در نظر گیرند، خنثی کردن تبلیغات تفرقه افکن خانه برانداز است. توصیۀ اینجانب به مسلمین و خصوص ایرانیان به ویژه در عصر حاضر آن است که در مقابل این توطئه‌ها عکس العمل نشان داده و به انسجام و وحدت خود به هر راه ممکن افزایش دهند و کفار و منافقان را مأیوس نمایند.

رهبر کبیر انقلاب اسلامی: استقرار حکومت «الله» در گروی وحدت در جامعه اسلامی است

وحدتمان باید قوی‌تر باشد

همچنین امام به حفظ وحدت بعد از پیروزی انقلاب نیز تأکید کرده اند. همانطور که قبل از پیروزی انقلاب همۀ اقشار مردم یک صدا با هم حضور داشتند و سرانجام نیز موفق شدند، بعد از پیروزی این وحدت باید به مراتب بیشتر و قوی‌تر هم باشد تا بتوان این نهضت را که با تحمّل رنج و زحمت به دست آمده، حفظ کرد.

تقویت وحدت در مقابل دشمنان: «امروزی که همه با ما مخالفند، ما خودمان باید با هم باشیم، نمی‌گویم نیستیم که الآن... من در عین حالی که می‌گویم شما با هم هستید، می‌گویم بیشتر باشید، می‌گویم این را نگهش دارید. امروز همه با ما مخالفند، ما خودمان باید حفظ کنیم وحدتمان را، هر چه آن‌ها خلاف کنند، ما وحدتمان باید قوی‌تر باشد، هرچه تبلیغات آن‌ها زیاد بشود ما باید وحدتمان زیادتر بشود. آن‌ها همه تبلیغات را برای این می‌کنند که اختلاف ایجاد کنند. آن‌ها ایادی شان در همه جا راه افتاده است برای اینکه در ایران خلاف ایجاد کنند.»( 16 اردیبهشت 1364 )

وحدت به نظر بسیاری از صاحب‌نظران، کارشناسان دینی، سیاستمداران و دلسوزان حلقه گمشده جهان اسلام در رسیدن به قدرتی بزرگ است، ظرفیت‌های عظیم خدادادی مانند نفت، گاز، معادن فراوان، خاک حاصلخیز و شرایط آب و هوایی مناسب همه تنها بخش کوچکی از ظرفیت‌های بالقوه جهان اسلام است که باید با اتحاد و همدلی فعلیت پیدا کند و اسلام را به مقام و جایگاه شایسته خود برساند.

گریزی به برخی از اظهار نظرهای سیاسیون در خصوص وحدت خواهیم زد:

اتحاد امت اسلامی کار رژیم صهیونیستی را به تنفس مصنوعی رسانده است

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر اتحاد و انسجام بین دولت‌ها و ملت‌های مسلمان شکل بگیرد، باتوجه به سرمایه عظیم خدادادی اعم از منابع معدنی، نفت، گاز و آب و خاکی که در سرزمین‌های اسلامی وجود دارد، توسعه کشور‌های اسلامی با بیشترین سرعت امکان‌پذیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اتحاد ملل و مذاهب اسلامی باعث تسلیم جریانات ضد اسلامی و ضد دینی خواهد شد، گفت: اقدامات تفرقه‌افکنانه‌ای که رژیم صهیونیستی و برخی از دولت‌های منطقه انجام می‌دهند، متأسفانه روز به روز جهان اسلام را از اتحاد دورتر خواهد کرد، اما رژیم صهیونیستی باید بداند که به رغم همه توافقاتی که با برخی از کشور های منطقه دارد به هدف خود یعنی نیل تا فرات نمی‌رسد.

آصفری تأکید کرد: امروز با حرکت مسلمانان به سمت اتحاد هر چه بیشتر جهان اسلامی رژیم اشغالگر قدس نیاز به تنفس مصنوعی دارد، اما، لازم است که با دیگر تأکید کنم که اقدامات برخی دول عرب منطقه در برگزاری نشست با رژیم صهیونیستی کاملاً خلاف سیاست اتحاد در جهان اسلامی است.

رهبر کبیر انقلاب اسلامی: استقرار حکومت «الله» در گروی وحدت در جامعه اسلامی است

اقتدار جهان اسلام از کانال وحدت میان مذاهب و اقوام می‌گذرد

حجت‌الاسلام احمدپور نماینده مردم خراسان رضوی معتقد است: برخی از کشورها و ملل اسلامی مانند ایران که دارای مذاهب، ادیان و اقوام گوناگون است، نیاز بیشتری به وحدت وجود دارد،‌ قطعاً قومیت‌ها برای ما یک فرصت هستند، از این جهت که با ایجاد صمیمت و حفظ وحدت میان اقوام و مذاهب گوناگون ایرانی زمینه رشد و پیشرفت ببیش از هر زمان دیگری برای کشور فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه وحدت توطئه‌های مختلف دشمنان را خنثی می‌کند، تاکید کرد: اقتدار مورد نظر دین مبین اسلامی از مسیر و کانال وحدت می‌گذرد و ما ناگزیر به وحدت در جوامع اسلامی هستیم، اعقاد قلبی دارم همگرایی داروی رفع بسیاری از مشکلات جهان اسلام است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار