استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد؛

ضرورت تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص علمی شدن اداره کشور

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: ما نمی‌خواهیم همانند آمریکایی زندگی کنیم، لذا از دولت سیزدهم انتظار تحول و نه اصلاحات را داریم، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از روی کار آمدن این دولت نیاز به تحول را بیان کردند.
کد خبر: ۵۵۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶ - 03November 2022

مردم از دولت سیزدهم انتظار تحول دارند/ضرورت تحقق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص علمی شدن اداره کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه در اجتماع بزرگ هیات‌های مذهبی اراک و گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) شیراز اظهار داشت: امروز در هیچ جای جهان هیچ انسان متفکری و فرد عوامی چه ثروتمند و چه فقیر و یا فعال یا منفعل در عرصه‌های اجتماعی نمی‌تواند ادعا کند که «ما آینده داریم».

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به نظر متفکرین غربی مبنی بر اینکه آینده جهان، آینده لیبرال دموکراسی است و همه جهان باید مثل ما شوند، تصریح کرد: ۱۰ سال پیش به هیچ وجه عوام و خواص آمریکا و انگلیس نمی‌گفتند که ما در آینده آزادی خواهیم داشت و چه خواهیم شد؛ چرا که اینها حدود ۵۰ سال است که در نهایت لیبرال دموکراسی زندگی می‌کنند و سالی هزار نفر از آن‌ها با تیر پلیس کشته می‌شود؛ در این کشورها نفرت زیادی از لیبرال دموکراسی رواج پیدا کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: این ملت‌ها هیچکدام آینده و امیدی به تغییر به اوضاع خود نیز ندارند و تمام ایده‌های خود را پیاده کرده‌اند و نتیجه آن را با تمام بدبختی‌ها مشاهده کرده‌اند؛ در آمریکا امروز چه اندیشه‌ای هست که بگوید اگر این اندیشه خود را در آینده پیاده کنیم چه خواهد شد؟

حجت‌الاسلام پناهیان عنوان کرد: اینها نان را در خون مستضعفان زده و خورده‌اند و پیشرفت‌هایی بدست آورده و اکنون به ته ماجرای رسیده‌اند، یکی از اندیشمندان برجسته غربی آینده جهان را لیبرال دموکراسی عنوان کرد و اکنون این حرف خود را پس گرفته و صریحا اعلام کرده که شاید لازم باشد به سوسیالیسم و یا راه‌های دیگر برای ادامه بشر برگردیم.

وی ادامه داد: جهان در میان خواص و عوام هیچ آینده‌ای ندارند که بتواند حتی به دروغ و خیال پردازی و اندیشه ورزی به آن ادعا کنند، کشورهای جهان و دولت ها برای زنده ماندن و بیشتر خوردن از سر سفره ای که آغشته به خون مظلومان است زندگی می کنند و طرح و ادعایی برای آینده ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: تنها ملت و گروهی که برای آینده امید و حرف و طرح دارند و به سوی آینده در حال حرکت است ملت ایران و کسانی هستند که با ملت ایران همراه شدند، این کشور تنها جایی است که با افتخار آینده دارد و به سمت آن حرکت می کند؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند ما هنوز به یک دولت اسلامی نرسیده‌ایم و این به معنای همان انتظار و امید است که ایشان راهکارهای آن را نیز به همین دولت اعلام می کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه یک فلجی یا فشلی در انتشار اخبار واقعی جهان وجود دارد ، گفت:از صدا و سیما تقاضا داریم مستندسازانی را به دانشگاه های کشورهای جهان و بازار و محیط زندگی مردم آنها بفرستند تا دریابند آنها هیچ آینده ای ندارند و تنها برای ادامه حیات زندگی می کنند؛ ما با امید به آینده و برنامه ریزی برای آن منتظر قیام حصرت مهدی(ع) هستیم این در حالیست که رقبای ما در حال سقوط هستند.

پناهیان افزود: شیوه اداره استان نباید به شیوه قرون وسطی و یا دیکتاتوری و یا غربی و... باشد، نباید این شیوه اداره جامعه احساس مسئولیت ها را کاهش دهد، رهبر معظم انقلاب اسلامی به صراحت فرموده اند که باید کار به مردم سپرده شود.

وی افزود: تا دولت اسلامی نشود جامعه نیز اسلامی نمی‌شود و در این صورت مردم با آرامش بیشتری زندگی خواهند کرد و هیچ رانت خواری نخواهد بود لذا مردم عاشقانه تر با اسلام خواهند بود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: رشد علم و تکنولوژی در کشورهای غربی نان در خون مستضعفان زدن است، عده‌ای از مردم تماشاگر و بدبخت شبانه روز کار می‌کنند و عده‌ای غرق در ثروت هستند همچنین بردن و موفق شدن نیز شانسی شده ‌و همه نمی توانند موفق شدند.

وی بیان داشت: در کشورما در آینده هیچ کدام از مادرها به فرزندان خود برای درس خواندن به سبب جلوگیری از بدبختی تاکید نمی‌کنند چرا که در جامعه مهدوی و در تمدن نوین اسلامی کسی برای اینکه بدبخت نشود درس نمی‌خواند و همه عزتمند هستند و ولایت و دولت همه نیازها را تامین خواهد کرد، این ولایت یک سیستم جدیدی مغایر با سیستم سرمایه داری را در جهان ایجاد خواهد کرد و به همین دلیل است با آن مخالف هستند، تمام دعواها و جنگ ها برای این است که این جهان و ولایت ساخته نشود.

پناهیان افزود: موانع پیشرفت کشور مانع انتفال حرف ها به جامعه می شوند، دشمنان می خواهند کسانی که ایده دارند و همچنین اندیشمندان جامعه را خفه کنند. نظام ولایی نظامی است که آزادی در آن در تخیل هیچکس وجود ندارد، غرب زده ها یک خفقان روانی در جامعه ایجاد کرده و نمی گذارند صدای ما به کسی برسد.

وی گفت: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند که «سالها پیش گفتم اسناد لانه جاسوسی برود در درس های آموزش و پرورش اما نرفت» و مانع این مهم جوجه غرب زده ها هستند و روزی خواهد رسید که اینها افشا شوند، ما نمی خواهیم همانند آمریکایی زندگی کنیم و بدبخت شویم لذا از این دولت انتظار تحول و نه اصلاحات را داریم، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از روی کار آمدن این دولت نیاز به تحول را بیان کردند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: به گفته قرآن کریم هر سیاست مدار و حزب پلیدیی که جامعه را دوقطبی کند، پلیدترین فرد جامعه است و ما برای اینها آرامش باقی نخواهیم گذاشت، ما از خفقان دیکتاتوری رضاخانی عبور کردیم اما از خفقان روانی این غرب زده ها نتوانستیم عبور کنیم چرا که با حربه خود برچسب اصلاح طلبی و چپی یا راستی می‌زنند، برخی اندیشمندان جامعه هستند که در این شرایط با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه اداره کنندگان احزاب که در دخمه‌های مافیای سیاسی برای مردم نقشه می کشند قیم مردم نیستند بلکه مردم خود باید وارد صحنه شوند، گفت: احزاب پلید سیاسی کسانی هستند که پشت درب‌های بسته تصمیم‌گیری برای خرابکاری می‌کنند.

پناهیان ادامه داد: بخشی از ریشه نارضایتی ها مشکلات واقعی جامعه و بخشی کار پلید این سیاسیون است که برای رای آوردن فرقه سیاه سیاسی را راه می‌اندازند و حاکمیت را تخریب و مشکلات را بزرگ می‌کنند.

وی بیان داشت: بی اعتبار کردن صدا و سیما و نظام و منبع اخبار نظام و حکمرانی توسط برخی رسانه‌های معاند انجام می‌شود تا خود را بالا ببرد که قوه قضاییه و شورای نگهبان باید به آن رسیدگی کنند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: تنها کشور ایران در جهان آینده دارد و این آینده و تمدن نوین و عظیم اسلامی آینده باید هر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه ترسیم شود، این آینده با کمک حکومت امیرالمومنین باید در ذهن ها توصیف و ترسیم شده و یک هدفگذاری واقع بینانه برای آن انجام شود.

وی ادامه داد: برخی فکر می کنند آزادی به معنای پلیدی جناح ها و قطب بازی و دوقطبی بودن است اما باید بدانید که این به معنای ازادی نیست؛ ائمه جماعات باید دروغ بودن موضوع دوقطبی را به مردم ثابت کنند؛ نمی شود کشور را با وجود جناح بندی اداره کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رئیس این دولت یکی از غیرسیاسی ترین افراد این کشور است و در حزب ها و باندها نیست گفت: کشور باید از این بازی حزب‌ها خارج شده و به جلو حرکت کند، حرف‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در این راستا در جامعه اجرا شود.

وی افزود: در ۲۰ سال گذشته خلاصه کلمات رهبری سه جمله مقاومت در مقابل دشمن؛ علمی اداره شدن جامعه و مشارکت مردم در میدان بوده است که امیدواریم منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جامعه محقق شود، رهبر معظم انقلاب اسلامی این بیانات را به این دولت نیز خطاب کرده اند و تنها مختص دولت قبلی نیست.

پناهیان در رابطه با جامعه مهدوی و امام زمان (عج) خاطر‌نشان کرد: در زمان امام زمان (عج) حضرت بر سر مردم دست می‌کشد و عقل مردم افزایش میابد، در چنین زمانی علم و عقل افزایش پیدا کند لذا گفت و گو نیز فراوان خواهد شد و مردم نیز برای اداره جامعه مشارکت می‌کنند؛ حرف زدن در زمان امام زمان جرم نیست اما برخی حرف های نامناسب و سیاه به دستور امام زمان حکم اعدام خواهد داشت، در زمان امام زمان (عج) اگر منافقی قصد گربه رقصانی داشته باشند همه متوجه خواهند شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها