امام جمعه اردبیل:

ترویج پرداخت زکات نیازمند تبلیغ و کار فرهنگی است

آیت‌الله «عاملی» گفت: تاکنون در زمینه پرداخت زکات در جامعه به‌طور شایسته فرهنگ‌سازی نشده و در این زمینه به اقدامات فرهنگی زیادی نیاز است.
کد خبر: ۵۶۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ - 21December 2022

ترویج پرداخت زکات نیازمند تبلیغ و کار فرهنگی است

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «سیدحسن عاملی» نماینده ولی فقیه در اردبیل ‌امروز (چهارشنبه) در جشنواره علمی‌، ترویجی و تکریمی زکات استان اردبیل در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: برای حال برخی‌ها باید خون گریه کرد که برغم داشتن درآمدهای میلیاردی درباره اهمیت زکات چیزی نمی‌دانند‌، خدا از هر چه بگذرد از زکات نمی‌گذرد، زیرا زکات حق فقرا است و حق بالاتر از این نمی‌شود.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات ائمه اطهار (ع) و بیان برخی روایات در اهمیت پرداخت زکات ادامه داد: چهره عاطفی زکات در مرحله اول بسیار مهم است‌، کار انسانی که احساس انسانی دارد ارزشمند است.

امام جمعه اردبیل بر لزوم تبیین اهمیت زکات و بیان چهره عاطفی و معنوی زکات و پرداخت صدقه در جامعه تاکید کرد و افزود: چهره‌های نامدار از جمله مرحوم حسنعلی علیپور از مفاخر استان اردبیل که با ذائقه فکری غنی تمام ثروت خود را صرف مدرسه‌سازی کرد و ۷۲ مدرسه در مناطق محروم این استان ساخت‌، سند و نماد افتخاری است که باید بیش از پیش به جامعه شناسانده شوند.

وی به مسئولان فرهنگی توصیه کرد در قالب فیلم و سریال اهمیت پرداخت زکات‌، نحوه پرداخت زکات و هزینه‌کرد آن به‌ویژه در کمک به فقرا و بیماران سرطانی و خاص را به تصویر کشیده و در این زمینه تبلیغ کنند.

آیت‌الله عاملی رسالت مدارس‌، آموزش و پرورش ، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در زمینه توجه به پرورش عواطف و از بین بردان فقر عاطفی را خطیر دانست.

وی اظهار امیدواری کرد: نهاد مقدس خانواده که مرکز پمپاژ عواطف به جامعه و به تعبیر مقام رهبری سلول جامعه هست استحکام خوبی داشته باشد و ما از جهت عاطفی بهترین ملت دنیا باشیم.

امام جمعه اردبیل ‌با اشاره به این که پرداخت زکات و صدقه ۷۰ نوع بیماری را دفع می‌کند متذکر شد: در روایات اسلامی از زکات به عنوان قلعه‌ای یاد شده که می‌تواند جامعه اسلامی را از آسیب نگه داشته و فقر را ریشه‌کن کند.

انتهای پیام/ صادق اسدی کلخوران

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار