مدیرکل بنیاد شهرستان‌های تهران در دیدار با والدین شهیدان «آلفرد گبری و روبرت لازار»:

شهدای ادیان توحیدی از آرمان‌های کشور دلاورانه دفاع کردند

رضایی در نخستین روز از سال نوی میلادی با حضور در منزل شهیدان «آلفردگبری و روبرت لازار» از شهدای ادیان توحیدی، ضمن دیدار و گفت‌وگو با والدین شهیدان و تبریک سال نوی میلادی از صبر و استقامت خانواده شهدای ادیان توحیدی قدردانی کرد.
کد خبر: ۵۶۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ - 02January 2023

شهدای ادیان توحیدی از آرمان‌های کشور دلاورانه دفاع کردندبه گزارش حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «عباسعلی رضایی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران شامگاه (یکشنبه) و به مناسبت فرارسیدن سال نوی میلادی با حضور در منزل شهدای ادیان توحیدی «روبرت لازار» و «آلفرد گبری» با تبریک فرارسیدن سال نوی میلادی به هموطنان ادیان توحیدی و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان اظهار داشت: مفهوم ایثار و ازخودگذشتگی در میان پیروان ادیان توحیدی و مذاهب گوناگون از اهمیت بسیاری برخوردار است و افرادی بوده‌اند که به واسطه ایثار و شهادت خود سهم بسزایی در تاریخ داشته‌اند و شهدای ادیان توحیدی نیز در کنار مسلمانان در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس حماسه آفریدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با اشاره به برکات شهادت و ثمرات آن در فضای عمومی جامعه تصریح کرد: شهدا همیشه یک گام جلوتر از سایرین حرکت کردند و با تقدیم با ارزش‌ترین ودیعه الهی یعنی جان خویش به درگاه حق تعالی، حماسه‌ها ساختند و امروز ارادت ملت به مقام شهیدان را در بدرقه عظیم شهدای گمنام در سراسر کشور دیدیم.

وی با تأکید بر لزوم حرکت بر اساس مشترکات ادیان الهی عنوان کرد: مشترکات ادیان الهی در قالب توحید و اعتقاد به خدای واحد سبب شد تا ملت ایران در حوادث مهم این کشور یکدل و هم‌صدا برای عزت و سربلندی کشور بایستند و این نشان از ولایت‌مداری و بصریت ملت ایران است.

رضایی شهدای سایر ادیان توحیدی را سندی روشن از همراهی و همدلی همه ادیان در دفاع از تمامیت کشور برشمرد و ادامه داد: دوران دفاع مقدس با تمام فراز و نشیبی که داشت، اما سبب شد تا ملت ایران از هر دین و آیینی متحد شوند و در دفاع از آرمان‌های امام (ره) و اقتدار کشور در برابر تهاجم دشمن دفاع کنند و بسیاری از آن‌ها نیز به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: شما فرزند دلبندتان را برای دفاع از کشور و ملت ایران تقدیم کرده‌اید و این افتخار ما است که خادمی شایسته برای شما خانواده‌های معظم شهدا باشیم؛ یقیناً شما نزد خداوند مقام و جایگاه بسیار بالایی دارید.

در این دیدار‌ها که در فضایی صمیمی برگزار شد، خانواده شهدا به بیان خاطراتی از فرزند شهیدشان پرداختند.

مادر شهید «روبرت لازار» در این دیدار گفت: پسرم با متانت خود همیشه از مدافعان امام (ره) بود و همین امر هم سبب شد تا به جبهه برود.

وی افزود: «روبرت» پسر مؤدب و سر به زیری بود و هیچ وقت کاری نکرد که باعث ناراحتی خانواده خود شود و خدا را شاکرم که پایان خیری برای فرزندم رقم خورد.

شهید روبرت لازار در سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شد. پس از ناتمام ماندن تحصیلات مدرسه، به خدمت سربازی اعزام شده و دوران آموزشی را به مدت یک ماه و نیم در لشکر ۸۴ لرستان گذراند. با پایان دوره آموزشی، وی به جبهه غرب منتقل شد و در مناطقی همچون سومار و مهران به پاسداری از وطن پرداخت و در تیر سال ۶۷ در منطقه عملیاتی میمک به شهادت رسید.

شهید آلفرد گبری در تاریخ ۳۱ مرداد سال ۵۰ در محله یوسف‌آباد تهران دیده به جهان گشود. او فرزند اول خانواده بود. آلفرد در سال ۱۳۶۹ و در سن ۱۹ سالگی بر اثر اصابت گلوله توسط منافقین به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

براساس این گزارش پیروان ادیان توحیدی در طول مبارزات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیش از ۸۰۰ شهید و ایثارگر را تقدیم آرمان‌های انقلاب کرده اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار