مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خبر داد؛

اجرای ۷۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در دهه فجر

«آرمان» از اجرای ۷۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در دهه فجر خبر داد و گفت: دیدار جامعه ورزش با خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان است.
کد خبر: ۵۷۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴ - 30January 2023

2500 ویژه‌برنامه همزمان با دهه فجر در گیلان برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «جهانبخش آرمان» مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های شاخص این اداره‌کل در دهه فجر، اظهار داشت: بالغ بر ۷۰۰ برنامه، مسابقه و جشنواره‌های فرهنگی ـ ورزشی در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در اولین روز از دهه مبارک فجر، روز چهارشنبه ساعت ۹ صبح، گلباران مزار شهدا به صورت همزمان در سراسر استان برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه تمام امنیت و آسایش کشور را مدیون خون مطهر شهدا هستیم، گفت: دیدار جامعه ورزش با خانواده‌های شهدا نیز از دیگر برنامه‌های ما است.

آرمان در ادامه به بهره‌برداری از پنج طرح عمرانی ورزشی به ارزش ۷۵ میلیارد تومان در دهه فجر اشاره کرد و گفت: افتتاح ۱۰ خانه ورزشی در روستا‌ها، بهره‌برداری از فاز اول چمن طبیعی ورزشگاه شهید عضدی رشت که مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات مانند زه‌کشی و هیتینگ برای تنظیم دمای زیر چمن است و نصب بالغ بر ۶ هزار صندلی در سکو‌ها در فاز اول از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

وی با اشاره به تجهیز ۴۷ اماکن ورزشی در استان تصریح کرد: افتتاح زمین چمن مصنوعی تختی سیاهکل، بازسازی ورزشگاه سیروس قایقران که با همت استاندار و مجمع نمایندگان گیلان انجام شد، افتتاح سالن‌های ورزشی چند‌منظوره در انزلی، آستارا، تالش، رودسر، فومن، لنگرود و بهره‌برداری از خانه‌های کشتی و اماکن رزمی نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در ادامه به برگزاری مسابقات مینی‌فوتبال محلات (جام ایرانیان) در شهرستان‌های استان و برگزاری همایش ورزش صبحگاهی با عنوان «صبح و نشاط» اشاره کرد و گفت: مسابقات بین‌المللی شطرنج کاسپین «جام رشت» که در آن ظرفیت‌های گردشگری و سنت‌های فرهنگی استان با اهدای بسته‌های فرهنگی به نمایش گذاشته می‌شود، نیز از مسابقاتی است که در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: برگزاری جشنواره‌های بومی محلی، تجهیز خانه‌های ورزش روستایی در راستای ایجاد شور و نشاط در روستا‌ها در دستور کار برنامه‌های این دهه قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار