۴۴ سال افتخار/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد؛

اکران ۲۰ فیلم در جشنواره فجر مازندران/ موسیقی «فریاد انقلاب» رونمایی می‌شود

«جوادی» از اکران ۲۰ فیلم به مناسبت چهل‌ویکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سینما سپهر ساری خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ - 05February 2023

اکران ۲۰ فیلم در جشنواره فجر مازندران/ موسیقی «فریاد انقلاب» رونمایی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «حسین جوادی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه انقلاب اسلامی جریان بسیار بزرگی است که تحول تازه‌ای در جهان ایجاد کرد و ابزار هنر در تداوم و قوام برنامه‌ها موثر است، اظهار داشت: جشنواره فجر در حوزه‌های مختلف، اتفاق فجر را ماندگارتر کرده است.

وی با عنوان اینکه جشنواره فجر با این رویکرد شکل گرفت و ریشه بین المللی پیدا کرده است، افزود: برای پاسداشت انقلاب اسلامی از ابزار هنر استفاده شد و در بخش‌های تئاتر، فیلم، تجسمی، مد و لباس، شعر و موسیقی رسالت جریان انقلاب به منصه ظهور رسید.

جوادی با بیان اینکه جریان فجر کاملا متمایز از سال‌های قبل است و در اغتشاشات اخیر هنرمندان حوزه تئاتر در معرض تهدیدها، تحریم و هشدار‌هایی قرار گرفته بودند و دشمن تلاش کرد بین سلبریتی‌ها با جریان انقلاب فاصله بیندازد، ادامه داد: علی‌رغم این هجمه‌ها شاهد برپایی باشکوه جشنواره تئاتر در استان بودیم و به تبع آن میزبانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر را با حضور ۹ استان برگزار کردیم.

این مسئول با اشاره به اینکه هنرمندان کار جهادی انجام می‌دهند، به اهمیت جشنواره فیلم فجر پرداخت و اضافه کرد: این جشنواره همگام با تهران از ۱۷ تا ۲۴ بهمن در استان برگزار خواهد شد.

وی از اکران ۲۰ فیلم در این جشنواره خبر داد که در سه سانس نمایش داده می‌شود، گفت: فیلم‌های «آه سرد»، «هفت بهار نارنج»، «چرا گریه نمی‌کنی»، «حکم»، «جنگل پرتقال»، «پرونده باز است»، «شماره ۱۰»، «عطرآلود»، «آن‌ها مرا دوست داشتند»، «در آغوش درخت»، «روایت ناتمام»، «قریب»، «اتاقک گلی»، «یادگار جنوب»، «بابل»، «بعد از رفتن» و «کاپیتان» از جمله فیلم‌هایی است که در این ایام در سینما سپهر ساری اکران می‌شوند.

جوادی قیمت بلیط چهل‌ویکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر را ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۸ امروز به صورت اینترنتی از طریق سامانه‌های آی‌تیکت (iticket.ir)، ایران‌تیک (irantic.com) و گیشه هفت (gisheh ۷.ir) بلیت فیلم‌های جشنواره را خریداری کنند.

این مسئول از افتتاح پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر خبر داد و افزود: این جشنواره از ۱۶ تا ۱۹ بهمن در سالن سلمان هراتی برپا خواهد شد.

جوادی تصریح کرد: ۱۳۰ هنرمند در این رقابت حضور یافتند و نهایتا ۱۲ نفر با ۶۳ اثر وارد مرحله نهایی شدند که در بخش نقاشی ۳ هنرمند، خوشنویسی ۳ هنرمند، تصویرسازی ۲ هنرمند، عکاسی ۲ هنرمند، کاریکاتوریست ۲ هنرمند به ارائه آثار پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عنوان کرد: همچنین در بخش جنبی نمایشگاه آثار هنرمندان با موضوع سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» با عنوان «سردار دلها» برگزار خواهد شد.

این مسئول از برگزاری جشنواره موسیقی فجر خبر داد و افزود: این جشنواره با نگاه پردازش موسیقی بومی محلی مازندران و سرمایه گذراری در بخش موسیقی پاپ و سنتی با حضور ۵ گروه موسیقی در قالب پاپ، سنتی و محلی برگزار خواهد شد.

جوادی با بیان اینکه در بخش جنبی این جشنواره نمایشگاه دستاورد‌های موسیقی استان شامل کتاب، سازها و آلات موسیقی را خواهیم داشت، اذعان داشت: همچنین از چهارده قطعه موسیقی انقلابی با عنوان «فریاد انقلاب» اثر هنرمند استان «حسن محمودزاده» رونمایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران زمان برپایی این جشنواره را ۲۸ بهمن تا سوم اسفند در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره «مد و لباس فجر» از دیگر جشنواره‌هایی است که در این ایام شاهد برگزاری آن خواهیم بود، زمان جشنواره را هفته اول اسفند اعلام کرد و ادامه داد: رویکرد شورای انقلاب فرهنگی در این راستا «لباس ارزان»، «عفیف»، «شیک» و «قابل دسترسی» است که باید به منصه ظهور برسد و در قالب جشنواره به رقابت بپردازد.

جوادی با اشاره به فعالیت ۲۳ شرکت مد لباس در استان خاطرنشان کرد: حمایت از این شرکت‌ها ضمن ساماندهی بر حوزه پوشاک می‌تواند ۱۵ درصد بازار فروش را در اختیار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین از برگزاری سمینار توسعه نوآوری در صنعت پوشاک مازندران خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار