هجدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی برگزار شد

هجدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع بررسی چالش‌ها و فرصت‌های توسعه روابط اقتصادی با هند و توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های حوزه آ. سه. آن و شرق آسیا برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲ - 20February 2023

هجدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی برگزار شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، هجدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سالجاری با موضوع بررسی چالش‌ها و فرصت‌های توسعه روابط اقتصادی با هند و توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های حوزه آ. سه. آن و شرق آسیا به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد شامل مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

در ابتدای این نشست با تأکید بر اهمیت هند در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران زمینه‌های همکاری با این کشور با تأکید بر توسعه بندر چابهار و ضرورت فعال سازی کریدور شمال - جنوب برای دو کشور، بهبود روابط تجاری با این کشور، گسترش روابط در حوزه محصولات دانش بنیان و فناوری اطلاعات و ارتباطات و پارک‌های لجستیک بررسی شد.  

در بخش دوم جلسه به بررسی آخرین وضیعت و توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های حوزه آ. سه. آن و شرق آسیا پرداخته شد.  

در این بخش با تأکید بر روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های شرق آسیا در حوزه فناوری، دانش بنیان و کشاورزی بر ظرفیت‌های موجود در روابط با کشور‌های شرق آسیا و تعامل هوشمندانه و فعال با کشور‌های حوزه آ. سه. آن و پیگیری انعقاد اسناد پایه اقتصادی با کشور‌های آن حوزه تأکید شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار