مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خبر داد؛

ثبت نام ۳۶۱ نفر کردستانی در «مهرواره بانور»

حجت‌الاسلام «رازیانی» با اشاره به اینکه مهرواره بانور یا بانوی نور می‌تواند با تلاش و جدیت خود همانند فانوس راه و مسیر را برای یک خانواده، محله، شهر و جامعه روشن کند، گفت: ۳۶۱ نفر از کردستان در «مهرواره بانور» ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۵۷۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳ - 21February 2023

ثبت نام ۳۶۱ نفر کردستانی در «مهرواره بانور»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «برومند رازیانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقتی به نقش زنان در دنیا نگاه می‌کنیم یک مدل شرقی است که زن را منحصر در خانه می‌بیند و هیچ جایگاهی برای او در جامعه نیست و اشکالات و ایرادات عدیده‌ای بر آن وارد است.

وی افزود: در مقابل الگوی شرقی، الگوی غربی را می‌بینیم که به نوعی برای مقابله با الگوی شرقی آنقدر زن را در مدنظر قرار می‌دهد و به‌ حضور او در جوامع توجه می‌کند که کرامت زن را از بین می‌برد و زن را به کالای لوکس و وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف اقتصادی تبدیل می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: زن می‌تواند رهبر یک جامعه و منشاء حرکات و خیزش و تحولات و جریان‌های زیادی باشد نه محصور در خانه مانند الگوی شرقی، بلکه زنی که برای حفظ کرامت و شأن و جایگاه خودش می‌تواند با ورود به عرصه‌ای تأثیرات بسزایی داشته باشد که هیچ گاه مرد نمی‌تواند در آن موفق باشد.

وی با اشاره به جهاد تبیین در زمان محرم ادامه داد: اگر حضرت زینب(س) با روایت واقعیت‌ها را انجام نمی‌داد و حماسه‌آفرینی نمی‌کرد آیا کسی می فهمید که چه اتفاقی در کربلا افتاده است.

حجت‌الاسلام رازیانی اظهار کرد: حضرت زینب(س) پیش از قیام عاشورا جلسات تفسیر و اخلاق برای بانوان در برهه‌های زمانی در مدینه و کوفه و فعالیت‌های اجتماعی بی شماری داشته است و در کمتر از ۲۰ روز از کاروان کربلا برای عرصه جهاد تبیین بیش از ۲۰۰ خطبه ثبت شده که یکی از ابزارهای کاروان اهل بیت(ع) برای جهاد تبیین به شمار می‌رود.

وی با اشاره به رشادت‌ها و فعالیت‌های حضرت خدیجه در زمان رسالت پیغمیر گفت: هر چه که اسلام دارد از این چنین بانوانی است که اگر نقش این زنان در آن زمان نبود نامی از اسلام وجود نداشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اظهار کرد: مهرواره بانور می‌خواهد به بانوان یادآوری کند که نقش زنان جامعه ما همانند نقش حضرت فاطمه(س)، حضرت خدیجه(س) و نقش و رسالت زینبی است و تاثیری که زن در روشنگری جامعه و تاثیر بر افکار عمومی و مشکلات می‌تواند داشته باشد هیچ کس نمی‌تواند، ایفا کند .

وی با اشاره به طرح مهرواره بانور افزود: مهرواره بانور با هدف شناسایی کنشگران فعال که در استان و کشور فعالیت می‌کنند از میان بانوان فعال هیئتی، کانون و هر شخصی که به عنوان یک بانور در حوزه حل مسئله در محلات خود قدم بردارد، تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام رازیانی افزود: این مهرواره بیشتر در حوزه تخصصی حل مسائل، نظام خانواده، فرزندآوری، فرزند پروری، سبک‌زندگی، روابط زوجین، آسیب‌های اجتماعی، جمعیت و غیره فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: طرح مهرواره بانور در همان ابتدا با تجربیات ستاد توانست ظرفیت قابل توجهی از بانوان را کسب و ثبت‌نام داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان حل مسئله جمعیت، توجه به محرومان، حل مشکلات خانواده و استفاده از ظرفیت‌های محلات که خانواده‌ها را تهدید می‌کند را از اقداماتی ذکر کرد که باید در قالب مهرواره بانور انجام گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار